Het geheim voor meer omzet? Deze tip is belachelijk eenvoudig

Dé tip die jou vandaag nog (gegarandeerd!) meer omzet oplevert als ondernemer

Dit is het meest waardevolle wat ik zelf ooit heb geleerd (en wat ik ook jaren fout heb aangepakt), dus luister en huiver! Dit is in ieder geval wat jou niet helpt als je meer omzet wilt: We worden allemaal VEEL te enthousiast over HOE we onze klanten kunnen helpen. Meestal hebben we diverse pakketten en mogelijkheden. Online cursussen, een boek, 32 weggevers. De keuze is reuze! Maar:

Hoe ruimer het (online) aanbod, des te beperkter onze aandacht. 

We hebben onze stappenplannen. Onze diploma’s. Certificaten X en Y. En het is logisch dat we dit delen. Begrijp me niet verkeerd! Je hebt hard gewerkt om een bepaalde methode onder de knie te krijgen en je bent er trots op.

“Het probleem is dat jouw klanten het niet echt boeit HÓE je werkt.… Ze willen weten WAT dat werk voor hen betekent en oplevert. 

Net zoals je missie en je waarom (hier hangen veel mensen op vast)… In eerste instantie? Niet belangrijk. Misschien ontdek je het gaandeweg. 

Dat is de sleutel voor meer omzet: doen waar je goed in bent en hiermee het probleem van een ander oplossen. 

Iemand die nog nooit van jou gehoord heeft interesseert zich namelijk maar in één ding…

❌ Niet in jouw missie.
✅  Maar in zijn of haar eigen missie.Marktonderzoek en klantbehoefte bepalen

Doe marktonderzoek en leer de daadwerkelijke klantbehoefte te bepalen! Dé tip die eigenlijk te simpel is voor woorden is dan ook:

Stop met delen wat je doet en start met delen wat het oplevert. Stel je voor… Je bent op een netwerkborrel en omdat je hulp nodig hebt met je bedrijf zoek je een coach. Je wilt groeien. Je raakt aan de praat.

“Wat doe jij?” vraag je.
“Ik ben business coach voor ondernemers” zegt je gesprekspartner.

Je praat nog een paar minuten en druipt af naar de bar.

Daar ontstaat weer een gesprek. Weer vraag je: “Wat doe jij?” Deze persoon antwoordt: “Ik zorg ervoor dat iedere lead die binnenkomt verandert in een goed betalende klant, waardoor je omzet gegarandeerd verdubbelt.”

(En bovenstaande is even een voorbeeld). Maar waarschijnlijk ben je direct gefascineerd door de laatste persoon en vraag je door op HÓE dit er dan uitziet en HÓE hij/zij dit precies aanpakt.

  • Misschien door je e-mailfunnel te verbeteren.
  • Misschien om je verkoopgesprekken met je te oefenen.
  • Misschien om ervoor te zorgen dat meer focus en overzicht krijgt.
  • Misschien door je te leren hoe je een succesvol online programma maakt.
  • Misschien door je positionering aan te scherpen.

Wie zal het zeggen. Je bent in ieder geval geïnteresseerd. Ze zijn allebei business coach. Maar dat zijn er zoveel. Als je zegt dat je business coach bent dan is dit hetzelfde als dat je zegt dat je arts bent. 

Het kan alle kanten op!

  • Iedereen wil weten hoe hij of zij zich kan onderscheiden op een overvolle, overprikkelde online markt. 
  • Iedereen wil weten hoe je meer zichtbaar wordt, meer klanten krijgt, meer omzet, meer vrije tijd en meer voldoening.


Dit is hoe! Stop met praten over het werk dat je doet en maak werk van het begrijpen van klanten

Díegene die de klant het best begrijpt, wint!

Ik wil mijn klant begrijpen

bedrijf starten

Leer de klantbehoefte bepalen en verkoop meer en makkelijker

Ik wil makkelijker klanten krijgenx