Wees de aantrekkelijke afwijking in je markt. Ook al doe je hetzelfde, je bent niet hetzelfde.
Onderscheidend vermogen: ontdek wat dat níet is en ga daar meer van doen.
Onderscheidend vermogen: als strategisch adviseur en business coach zie ik online ondernemers continu zwabberen.
En nee: niet omdat ze aan de drank zijn. Ze zijn dronken van de hoeveelheid informatie. Ze weten zóveel. Maar ze weten daardoor – gek genoeg – niet wat ze moeten doen. Ze doen alles wat de traditionele business coaches zeggen. Maar missen de rode draad. En lopen daardoor in kringetjes. Het is alsof je zwemt met kleding aan.
Mijn klanten huren dure bureau’s, high-end business coaches en zelfs ‘visionairs’ in. Al die investeringen en inspanningen zijn waardevol. Dat is het niet. Maar zonder ‘locomotief’ komen de ‘wagons’ niet in beweging. Dit is exact wat de juiste strategie en positionering doet: ál het andere komt in beweging.
Je strategie en positionering is het krachtveld achter ál het andere dat je doet:
- Van content tot cursussen.
- Van marketing tot messaging.
- Van strategie tot sales.
In een wereld waarin we enorm veel keus hebben en alles op elkaar lijkt wordt onderscheidend vermogen steeds belangrijker.
En nee: dit is niet jezelf bestempelen tot de nummer 1 of jezelf onvergelijkbaar noemen.
Mijn klanten geven aan dat ze altijd dezelfde riedeltjes en trucjes leren van conventionele coaches. Of de traditionele tactieken van positioneringsstrategen.
Maar waarom komen klanten éigenlijk bij mij?
Vanwege mijn eigen ontwikkelde methode Powerful Positioneren™ (opgedaan met ruim 10 jaar ervaring). Ik gebruik hierbij twee krachtige op wetenschap gebaseerde én data-gedreven tools, zodat we zeker weten wat bewezen en aantoonbaar bij jou past. Ik ben een goede ondernemer, maar ik weet het ook goed uit te leggen. Daarnaast doe ik het 180 graden anders dan traditionele business coaches en conventionele positioneringsexperts.
Mijn werkwijze cirkelt namelijk rondom een ‘customer-centric’ aanpak. Klant- en marktonderzoek is een groot onderdeel van mijn werkwijze.
Dit staat haaks op wat business coaches en positioneringsstrategen zeggen/doen. Die zijn gefocust op ‘Youniverse Content’: bestempel jezelf tot ‘high-end, onvergelijkbaar, premium of de nummer 1′, maak luxe foto’s en gebruik ‘Income Claim Marketing’.
Helaas werkt de ‘youniverse’ aanvliegroute niet meer voldoende. Klanten zijn niet gek. Ze prikken door de trucjes en foefjes heen.
Daarom trek ik vaak klanten aan die al met een of meerdere business coaches gewerkt hebben.
Maar die voelen dat er nog iets ontbreekt. Ik zie in een split-second wat jouw ‘gouden mix’ is.
Jouw onderscheidend vermogen.
Of – in mijn eigen bewoordingen – Wat is bij jou en je bedrijf ‘De Aantrekkelijke Afwijking™’?
En waar jouw onontdekte potentieel zit. Dat zegt natuurlijk iedereen. Maar alleen ik kan duiden wat aantoonbaar en bewezen bij je past. Er is niemand in de Benelux (wat zeg ik Europa) met deze kennis.
Je hebt andere kennis, denkwijzen en vaardigheden nodig. Die ik je leer. Ik sta erom bekend dat ik alles praktisch, beeldend en behapbaar maak.
Ik ben dé keus voor hongerige en vooruitstrevende ondernemers die voelen: “ik doe het al goed, maar er zit zoveel meer in ‘t vat.” En dat krijg je er niet uit in de copy paste cursussen, one-size-fits-all jaarprogramma’s en massale groepstrajecten.
Wat ik doe gaat níet in tegen alles wat business coaches ‘teachen’.
Integendeel. Met mij aan je zijde faseer je alleen uit wat niet (meer) voor je werkt. En ga je excelleren op wat wél voor je werkt. Als jij zoekt naar ‘something that ties it all together’? Dan ben ik jouw ‘something‘.
Winnen in je bedrijf, zonder jezelf te verliezen.
Manon Toma
Feitjes over mij waar je geen reet aan hebt
Zakelijk *Zet Jambers stem op*: “overdag is zij een brave ondernemer….
Ik heb een hekel aan het woord manifesteren
Ik doe niet aan ochtendrituelen en ijsbaden
Ik hou enorm van online cursussen volgen
Ik vind de typische vrouwenbubbels/events cringy
Ik lees iedere week wel 1-2 boeken
Persoonlijk “… zodra het donker wordt verandert zij in een….” Geintje. Dit zijn enkele persoonlijke feitjes:
Ik ben altijd ongezouten oprecht
Ik heb een longziekte (nog niet weg gemanifesteerd)
Ik heb al zo’n 15 jaar een motor
Ik woon samen met Rick, hond Okkie en kat Bruce
Ik woon in Thorn, een dorp met een rijke historie