Ook al doe je hetzelfde, je bent niet hetzelfde.
Ontdek wat dat níet is en ga daar meer van doen.
Als strategisch adviseur en business coach zie ik online ondernemers zwabberen.
En nee: niet omdat ze aan de drank zijn. Ze zijn dronken van de hoeveelheid informatie. Ze weten zóveel. Maar ze weten daardoor – gek genoeg – niet wat ze moeten doen.
Ze doen alles wat de traditionele business coaches zeggen. Maar raken overweldigd in wat ze (denken te) moeten. Ze missen de rode draad. En lopen daardoor in kringetjes. Ze zoeken het in opsmuk, tierlantijntjes en de zoveelste cursus. Mijn klanten huren dure bureau’s, high-end business coaches en zelfs ‘visionairs’ in.
Het punt is dat dit niet werkt als ‘pokon’, maar als ‘stroop’. Kijk, al die investeringen en inspanningen zijn waardevol geweest. Dat is het niet. Maar zonder ‘locomotief’ komen de ‘wagons’ niet in beweging. Het is alsof je zwemt met kleding aan. Dit is exact wat de juiste strategie en positionering doet: ál het andere komt in beweging.
Je strategie en positionering is het krachtveld achter ál het andere dat je doet:
- Van content tot cursussen.
- Van marketing tot messaging.
- Van strategie tot sales.
Je strategie en positionering is de ruggengraat van je onderneming.
Mijn klanten geven aan dat ze altijd dezelfde riedeltjes en trucjes leren van conventionele coaches. Of de traditionele tactieken van positioneringsstrategen. Dit voelt niet meer kloppend. Ik doe het 180 graden anders dan traditionele business coaches en conventionele positioneringsexperts.
Showpony Sonja, Goeroe Gerda en Fancy Nancy.
Je vraagt je terecht af of het nog anders kan. Je hoeft Instagram maar open te klikken en de typische beelden komen je tegemoet. Het hoge ‘kijk mij gehalte’ van Fancy Nancy hoeft van jou niet zozeer. Niet dat dergelijke beelden niet mooi zijn. Het is prachtig…
Het hoeft alleen allemaal niet zo über gelikt, gepolijst en gestileerd. Want in alle eerlijkheid? Heb je inmiddels zelf genoeg programma’s en cursussen gezien die aan de voorkant Chanel uitstraalden. Maar aan de achterkant was het eerder SHEIN.
Het antwoord is: ja, het kan anders! Ik geloof dat als jíj je goed voelt, jouw publiek zich ook goed voelt. Als jij je marketing doet op een manier die goed voelt, dan gaat het natuurlijk. Is het – jeukwoord incoming – authentiek. Een sterke strategie en positionering is all you need!
Maar waarom komen klanten éigenlijk bij mij?
Is vanwege mijn eigen ontwikkelde methode Powerful Positioneren™ (opgedaan met ruim 10 jaar ervaring). Ik gebruik hierbij twee krachtige op wetenschap gebaseerde én data-gedreven tools, zodat we zeker weten wat bewezen en aantoonbaar bij jou past. Ik ben een goede ondernemer, maar ik weet het ook goed uit te leggen.
Plús mijn werkwijze cirkelt rondom ‘customer-centric’ content.
Dit staat haaks op wat business coaches en positioneringsstrategen zeggen/doen. Die zijn gefocust op ‘Youniverse Content’: bestempel jezelf tot ‘high-end, premium of de nummer 1′, maak luxe foto’s en gebruik ‘Income Claim Marketing’. Helaas werkt de ‘youniverse’ aanvliegroute niet meer voldoende. Klanten zijn niet gek. Ze prikken door de trucjes en foefjes heen.
Daarom trek ik vaak klanten aan die al met een of meerdere business coaches gewerkt hebben.
Maar die voelen dat er nog iets ontbreekt. Ik zie in een split-second wat jouw ‘gouden mix’ is. En waar jouw onontdekte potentieel zit. Dat zegt natuurlijk iedereen. Maar alleen ik kan duiden wat aantoonbaar en bewezen bij je past. Er is niemand in de Benelux (wat zeg ik Europa) met deze kennis. Je hebt andere kennis, denkwijzen en vaardigheden nodig. Die ik je leer. Ik sta erom bekend dat ik alles praktisch, beeldend en behapbaar maak.
Ik ben dé keus voor hongerige en vooruitstrevende ondernemers die voelen: “ik doe het al goed, maar er zit zoveel meer in ‘t vat.” En dat krijg je er niet uit in de copy paste cursussen, one-size-fits-all jaarprogramma’s en massale groepstrajecten.
Wat ik doe gaat níet in tegen alles wat business coaches ‘teachen’.
Integendeel. Met mij aan je zijde faseer je alleen uit wat niet (meer) voor je werkt. En ga je excelleren op wat wél voor je werkt. Als jij zoekt naar ‘something that ties it all together’? Dan ben ik jouw ‘something‘.
Winnen in je bedrijf, zonder jezelf te verliezen.
Manon Toma
Feitjes over mij waar je geen reet aan hebt
Zakelijk *Zet Jambers stem op*: “overdag is zij een brave ondernemer….
Ik heb een hekel aan het woord manifesteren
Ik doe niet aan ochtendrituelen en ijsbaden
Ik hou enorm van online cursussen volgen
Ik vind de typische vrouwenbubbels/events cringy
Ik lees iedere week wel 1-2 boeken
Persoonlijk “… zodra het donker wordt verandert zij in een….” Geintje. Dit zijn enkele persoonlijke feitjes:
Ik ben altijd ongezouten oprecht
Ik heb een longziekte (nog niet weg gemanifesteerd)
Ik heb al zo’n 15 jaar een motor
Ik woon samen met Rick, hond Okkie en kat Bruce
Ik woon in Thorn, een dorp met een rijke historie