Het geheim voor meer omzet? Deze tip is belachelijk eenvoudig (en daardoor zo waardevol)

Dé tip die jou vandaag nog (gegarandeerd!) meer omzet oplevert als online expert en ondernemer

Vandaag deel ik een mega goede tip met je die je direct zal onderscheiden van de rest en waarmee je meer omzet genereert. 


Dit is het meest waardevolle wat ik zelf ooit heb geleerd (en wat ik ook jaren fout heb aangepakt), dus luister en huiver!

Dit is in ieder geval wat jou niet helpt als je meer omzet wilt: We worden allemaal VEEL te enthousiast over HOE we onze klanten kunnen helpen. Meestal hebben we diverse pakketten en mogelijkheden. Online cursussen, een boek, 32 weggevers. De keuze is reuze! Maar:

Hoe ruimer het (online) aanbod, des te beperkter onze aandacht. 

We hebben onze stappenplannen. Onze methode met een pakkende afkorting, waarbij iedere letter voor een bepaald woord staat. Onze diploma’s. Certificaten X en Y. En het is logisch dat we dit delen. Begrijp me niet verkeerd! Je hebt hard gewerkt om een bepaalde methode onder de knie te krijgen en je bent er trots op.

“Het probleem is dat jouw klanten het niet echt boeit HÓE je werkt.… Ze willen weten WAT dat werk voor hen betekent en oplevert. 

Net zoals je missie en je waarom (hier hangen veel mensen op vast)… In eerste instantie? Niet belangrijk. Misschien ontdek je het gaandeweg. Of voel je geen hele diepe why, is dat erg? Niet zolang je plezier hebt in wat je doet en een ander verder helpt toch?

Volgens mij is dat al de sleutel voor meer omzet: doen waar je heel goed in bent en hiermee het probleem van een ander oplossen of in ieder geval makkelijk maken.

Iemand die nog nooit van jou gehoord heeft interesseert zich namelijk maar in één ding…

❌ Niet in jouw missie.
✅  Maar in zijn of haar eigen missie.

Dé tip die eigenlijk te simpel is voor woorden is dan ook:

Stop met delen wat je doet en start met delen wat je oplevert.
Stel je voor… Je bent op een netwerkborrel en omdat je hulp nodig hebt met je bedrijf zoek je een coach. Je wilt groeien. Je raakt aan de praat.

“Wat doe jij?” vraag je.
“Ik ben business coach voor ondernemers” zegt je gesprekspartner.

Je praat nog een paar minuten en druipt af naar de bar.

Daar ontstaat weer een gesprek. Weer vraag je: “Wat doe jij?” Deze persoon antwoordt: “Ik zorg ervoor dat iedere lead die binnenkomt verandert in een goed betalende klant, waardoor de omzet van een ondernemer in de dienstverlening gegarandeerd verdubbelt.”

(En bovenstaande is even een voorbeeld). Maar waarschijnlijk ben je direct gefascineerd door de laatste persoon en vraag je door op HÓE dit er dan uitziet en HÓE hij/zij dit precies aanpakt.

Misschien door je e-mailfunnel te verbeteren. Misschien om je verkoopgesprekken met je te oefenen. Misschien om ervoor te zorgen dat meer focus en overzicht krijgt. Misschien door je te leren hoe je een succesvol online programma maakt. Misschien door je positionering en persoonlijke merk een upgrade te geven. Wie zal het zeggen. Je bent in ieder geval geïnteresseerd.

Ze zijn allebei business coach. Maar dat zijn er zoveel. Als je zegt dat je business coach bent dan is dit hetzelfde als dat je zegt dat je arts bent. 

Het kan alle kanten op

  • Iedereen wil weten hoe hij of zij zich kan onderscheiden op een overvolle, overprikkelde online markt. 
  • Iedereen wil weten hoe je meer zichtbaar wordt, meer klanten krijgt, meer omzet, meer vrije tijd en meer voldoening.


Dit is hoe! Stop met praten over het werk dat je doet en maak werk van het begrijpen van klanten

En schrijf vervolgens die opvallende one-liner. Die alleszeggende zin.

Zet hem op je website en in je LinkedIn profiel. Zet hem in je e-mailhandtekening. En zeg hem op je eerstvolgende netwerkbijeenkomst trots tegen iedereen die je spreekt. Moet jij eens opletten wat er gebeurt. 

👉 Klik hier om aan de slag te gaan met deze zin en houd mij vooral op de hoogte, ik ben dol op dit soort succesverhalen!

Hoe schrijf je een belofte