Positionering is áltijd de missing link

Hoe maak je een goed bedrijfsplan als online kennisprofessional?

Je bent supergoed in wat je doet. Dat weet je. Sterker nog: diep van binnen weet je dat je beter bent dan degene die zoveel bereik en volgers heeft. En dat wringt.

Dat jij dit beseft is belangrijk. Daar begínt het mee. Maar wat vooral en bovenal belangrijk is dat jouw klant to be dit weet. Dáár gebeurt het. Een nieuwe klant van mij zei:

“Je staat al maanden op mijn verlanglijstje

Dát effect wil je hebben. Alhoewel je zeker snel resultaten en positieve effecten bereikt is dat wat ik jou leer gericht op de lange termijn. Positionering is een spel: net als schaken waarbij je steeds signaleert en anticipeert op wat (relevante) conculega’s doen én waar de behoefte zit. Niet jóuw behoefte, maar die van jouw meest ideale klant.

Iets wat gericht is op de lange termijn vinden we meestal níet sexy. Zeg nu zelf: in de helft minder uren doorgroeien naar een ton per maand bekt nét effe lekkerder.

Snap ik.

Maar als je écht eerlijk bent weet je dat dit soort marketingbeloftes gladde praatjes zijn. Zoals ze al eeuwen rondgaan. Tip: check Money Explained op Netflix.

Misschien ervaar je nu dat:

  • Die geoliede machine uitblijft.
  • Het houtje-touwtje voelt.
  • Je aan het apenkooien bent.

Je kunt jezelf aardig bedruipen, maar je moet er veel voor doen. En nog meer voor laten. En dat voel en merk je. Aan alles. Je ziet je laptop meer dan de buitenlucht. Je voelt je geïrriteerd en druk in je hoofd.

Je hebt ruzie met je partner. Of de relatie is zelfs al over. Omdat je bedrijf “de ander” was. Je bent alleen maar gefocust op resultaat. En dat voelt eenzaam.

Je hebt al onnoemelijk veel staan en gedaan (of geprobeerd): van prachtige online programma’s tot de nieuwste hype: high-end gaan met een high-value business.

Van de meest ingenieuze funnels tot de prestigieuze beeldbank.

En om het af te maken: alles besprenkeld met de nieuwste tools en trends.

Je bent CEO geworden van een circus.

Dit is niet jouw schuld.

Het is mij óók overkomen. En met jou en mij nog vele anderen! Je wordt meegezogen door ál die te gekke opties en mogelijkheden die sommigen ‘teachen’ (gedver, weer zo’n jeukterm).

De hype: High-end ondernemen

Ga maar na: eerst waren grote namen in de ban van online programma’s. Nu zweren diezelfde namen bij high-end/high-value ondernemen. Ze gaan letterlijk van het ene uiterste (massa is kassa) in het andere uiterste (super exclusieve programma’s voor een premium prijs)

Dit zijn momenteel de twee bekendste stromingen in Nederland.Ik krijg dan ook klanten die beide kampen hebben opgezocht. En nog steeds niet het speerpunt te pakken hebben. Die poolster wat hun richting en houvast geeft. Want dát is wat positionering echt is.

Weet niet hoe het met jou zit, maar ik hou van mensen die ‘steady’ zijn. Die een uitgesproken visie hebben, die zelfredzaam en vindingrijk zijn. Die niet een visie overnemen van hún coach en zichzelf dan bombarderen tot visionair (de ironie).


Uiteraard heb je nog tal van andere wegen die je kunt bewandelen voor dat “next-level grootsheid zone of genius koembayaaa” gevoel:

  • Een team: opschalennnn die hap;
  • Geavanceerde sales- en beïnvloedingstechnieken leren zodat mensen wel ‘ja’ moeten zeggen;
  • Een event of retraite organiseren;
  • Een podcast of video-kanaal starten;
  • Een fingerlicking fotoshoot doen;
  • Een dikke Audi kopen en inzetten als ‘attention grabber’;
  • Een peperdure website met allerlei toeters en bellen;
  • Veel adverteren en funnels inzetten;
  • Je de tandjes visualiseren met ‘The Secret’ en je visionboard.


Enzovoorts.

Je hebt een mooie gereedschapskist vól met allerlei fancy snufjes en de nieuwste apparaten. Je hebt de beste bakstenen die er zijn gekocht. Je gaat een muurtje metselen.

Maar wat je ook probeert, het is wankel en wiebelig. Maar hoe kán dat? Je hebt alle spullen gekocht die goeroe ‘muurtjesbouwers’ je leerden…

Je blijft stapelen en schuiven, maar het staat niet stevig. Je mist het meest cruciale component.

CEMENT!!!!!

Thát’s where I come in. En precies hierom heb ik een nieuwe positionering en propositie uitgewerkt. Eigenlijk is het een nieuw concept.

Powerful Positioneren voor Professionals i.c.m. Fascinate® ™

  • Het zijn de puntjes op de ‘i’
  • De finishing touch
  • De kers op de taart
  • Het cement tussen de stenen
  • Het is het verzilveren van ál jouw eerdere investeringen en inspanningen


Hiermee voel ik aan alles: dit is echt big. Dit maakt mij tot een ‘category of one’. Niemand biedt dit aan.

Until now.

Ik leer je hoe:

  1. Je een ‘hebbedingetje’ wordt (zonder psychologische trucjes)
  2. Een ‘bingeworthy brand’ maakt (zonder opsmuk en gedoe)
  3. Klanten no matter what met jou willen werken (zonder te stalken en ‘nurturen’ via de DM)
  4. Je je concurrenten met jaloersmakende blikken achter je laat (want je bent ze wéér 10 stappen voor)
  5. Je high-demand creëert (wat beyond de high-end hype gaat)


Lee hier meer en zet je naam op de shortlist. Als je hier oprecht mee aan de slag wilt. Mail ik je zodra er plek is.


Manon (positioneringsninja) Toma