De kracht van effectieve eenvoud

De grootste vijand voor ons ondernemers in deze vluchtige en competitieve wereld is aandacht. En aandacht is tijd. En tijd hebben we niet meer.

Ik weet niet meer waar ik het laatst las, maar het was een tekst in de trant van:
👉 Als ik eet, dan eet ik.
👉 Als ik wandel, dan wandel ik.
👉 Als ik luister, dan luister ik.

Waar het op neer komt is natuurlijk: concentreer je op één ding. De kracht van ‘effectieve eenvoud’.

Toen ik begon als ondernemer (als grafisch ontwerper) was ik kampioen alles ingewikkeld maken. En alles tegelijkertijd doen. Ik was een manusje van alles, werd meestal gekozen op basis van toeval.

Manusjes van alles worden doorgaans niet heel goed betaald (uitzonderingen zijn er altijd). En als je zoveel doet, kunt en aanbiedt dan heb je het meestal ook nog eens erg druk. Ik zeg niet dat dit verkeerd is, maar het is wel vermoeiend.

Daardoor heb ik dit geleerd: Moeilijk denken doen we moeiteloos, terwijl makkelijk denken ons moeite kost. Denk daar maar eens over na😄.

Mijn favo mantra is daarom ook: K.I.S.S., wat staat voor ‘Keep It Simple Stupid’ (iets wat ik leerde tijdens een stage bij een reclamebureau).

Opvallende merken snappen dit als geen ander. Ze vallen niet op door van alles en nog wat te doen. En dat wat ze doen? Is vaak niet eens heel uitzonderlijk, ze zijn er wél uitzonderlijk goed in.

En ze weten dit op een simpele, maar strategische manier te communiceren.

🌱 Het geheim om te groeien? Snoeien. Eerst elimineren, dan excelleren! De snelste weg om te groeien is om weinig te doen, maar dat wat je doet uitzonderlijk goed te doen.

In mijn programma ga ik je hier binnenkort meer over leren. Wat levert PPJAMâ„¢ (Positioneer & Presenteer Jezelf Als Merk) je op?

Je ontwikkelt de mindset, kennis en vaardigheden om een authentieke autoriteit te worden door de kracht van positionering en personal branding. Hierdoor geef je jouw concurrenten het nakijken en stijgt je markt- en eigenwaarde.