Van ‘voorbij geswiped’ worden naar ‘sold-out’ raken met een killer aanbod

In mijn vernieuwde training leer ik je een killer aanbod te maken met tiny mighty offers, waardoor de klanten ‘rijendik’ voor je deur staan!

Zonder afhankelijk te zijn van high-end 1:1 óf de weg in je eigen “winkel” kwijt te raken omdat je aanbod veel te complex is geworden.

Live training via Zoom. Je krijgt toegang tot de opname na afloop en krijgt extra ‘zum smullen’ bonussen.

Je potentiële klant kiest voor een ander….

Iedereen ervaart zoiets wel eens in meer of mindere mate. En dat is niet leuk. Je wéét dat je dienst goed is. Dat jij goed bent. Stiekem ben je misschien wel beter dan menig conculega.

En niet alleen de klanten en het geld wat je “misloopt” is ruk.
Het doet ook iets met je gevoel.

Hoe je “in de wedstrijd zit”.

Je eigenwaarde en zelfvertrouwen gaat naar de vaantjes. Je kijkt en vergelijkt op de socials.

Om maar niet te spreken over de schaamte die je voelt als je op de verjaardag van Tante To bent. En weer DE VRAAG krijgt: “hoe gaat het met je bedrijfje? Kun je er een beetje van leven?”

Je stamelt wat over dat het best aardig loopt en propt snel een hete bitterbal in je mond.

Want je omzet is een beetje zoals het Nederlandse weer:

  • Het regent de godganse dag en je kijkt troosteloos naar buiten.

  • Of het is bloedheet en de BBQ staat iedere dag aan. Genieten!

Het is dus niet dat je helemaal groen achter de oren bent, maar je voelt wel dat er een optimalisatie slag nodig is. Maar wat is slim?

De reden waarom sommige mensen online “winnen” komt zelden echt door hun werk. En hoe goed ze wel of niet zijn. Tuurlijk speelt dat mee.

Er zijn mensen die talentvol zijn, maar niet succesvol.
En je hebt mensen die succesvol zijn, maar niet talentvol.

Je hebt mensen die hun eigen best bewaarde geheim zijn, omdat ze niet zichtbaar (durven) zijn. Er mist zelfvertrouwen. Ze durven zichzelf niet te vermarkten en verkopen.

Ze worden in het online oerwoud onder de voeten gelopen door Business Bokito’s en Marketing Maki’s die wél een rotsvast vertrouwen in zichzelf hebben.

Ook al zijn ze helemaal niet zo goed…. Wie denk je dat er wint?

En daar zit precies de crux….

Ik neem je even mee terug in de tijd. Ik begon als grafisch ontwerper en merkte al snel hoe vol en verzadigd deze markt was. Niet alleen had ik veel concurrentie. Er kwamen ook tools op de markt, zoals Canva, waardoor mijn klanten zelf aan de slag gingen met hun ontwerpen.

En toen voelde ik mij zo gestresst.

Ik kreeg paniekaanvallen. Naar de Albert Heijn XL gaan vlakbij ons huis was echt de hel. Ik werkte me een slag in de rondte. Verlaagde mijn prijzen om maar klanten te krijgen. En die kreeg ik. Maar omdat ik zo goedkoop was, kreeg ik het ontzettend druk.

En verdiende ik nog geen reet. En die klanten waren echt níet de fijnste klanten. Zo kregen sommigen het voor elkaar om mij 27 logo’s te laten maken. Om vervolgens tóch de eerste te kiezen.

Are you f*cking kidding me?!

Dit was niet hun schuld. Ik liet het gebeuren. Ik had me gepositioneerd voor dát type klant. Ik voelde me als het afvoerpuntje in de gootsteen. Alle rommel bleef bij mij achter.

Ik voelde me totaal niet gewaardeerd.

Mijn marktwaarde daalde tot onder het vriespunt en mijn eigenwaarde? Die verdween compleet. Dus ik weet, snap én voel waar veel ondernemers tegenaan lopen. Het nét niet gevoel.

Op een dag besloot ik het he-le-maal anders te doen.

Ik sjees er nu even doorheen, maar ik stapte in bij mijn grote voorbeeld en rolmodel in de VS. Dat besluit (en ook de immense investering die er bij hoorde) zorgde voor een kantelpunt.

Ik liet het grafische beetje bij beetje los en leerde alles over het bouwen van merken, positionering, business-en verdienmodellen.

Dat ik in die tijd ook nog ontdekte dat ik een zeer zeldzame longaandoening had maakte het er allemaal niet makkelijker op. En toch zette ik door.

Wat er toen gebeurde veranderde álles.

Ik werd dé naam die genoemd werd als je het had over positionering.

Ik werd het boegbeeld van mijn branche.

Ik doe bijzonder weinig, maar dat wat ik doe? Doe ik bijzonder goed.

Omdat ik kennis is huis had die gewild was, maar die je nergens anders kon krijgen stegen mijn prijzen. Logisch.

Ik maak altijd haakjes met beleggen (mijn hobby). Dit is ook exact wat er gebeurt op beurzen: een aandeel stijgt in prijs als de vraag toeneemt.

Deze wet gaat altijd op. Dit is hoe de economie werkt. Zelfs met zoiets onnozels als wc rollen en handgels. Weet je nog?

Uiteindelijk heb ik nu het leven dat ik graag wil. Ik kan alles doen en kopen wat ik wil.

Ik heb een simpel bedrijf dat gelukkig niet meer van één (high-end) aanbod afhankelijk is, maar wat ook geen kermis is.

Iets wat veel business coaches teachen is 1:1 high-end. Dat is lekker minimalistisch en simpel. Maar het is – hate to say it – ook zwak.

Ik geloof in hogere prijzen vragen. De goedkoopste willen zijn is sowieso niet slim.

Maar wat ik heb geleerd is dat je door een high-value aanbod (high-end of high-ticket zijn andere benamingen) grote marges kunt pakken, maar dat je tegelijkertijd enorm kwetsbaar bent.

Ik moest er helaas achterkomen door ziek te worden. Als je niks overkomt is er niks aan de hand. Maar is dat een stevige strategie?

Bovendien: ik ben een ondernemer. En alleen een 1:1 aanbod verkopen voelt toch als “net niet”.

Laten we nu een andere groep bekijken

Dan heb je ook nog de business coaches die iedere dag wel een nieuw aanbod lanceren. Er zit geen verband tussen de producten. Dan leren ze je chakra’s waterpas te zetten, dan Instagram reels maken, dan is er een cursus personal branding en daarna leer je ook investeren en vastgoed kopen. Het zijn de “typische” business coaches in beige pak op Instagram.

Je weet van gekkigheid niet meer wat ze in in de kern doen. Omdat ze zoveel volgers hebben, komen ze ermee weg.

Maar wat als je die volgers niet hebt?

Ondernemen is niet voor niets een werkwoord. Het is een spier die je constant traint.

Al doende leer je. En ja: je hoort liever dat je binnen nu en een week een 6-figure launch draait, maar bij mij geen ‘sugarcoated copy’.

“Wat is er dan nodig?” hoor ik je denken.

Er is niet één ding wat zaligmakend is. 

  • Een Instagram expert zegt: Instagram. 

  • Een funnel expert zegt: goede e-mails

  • Een copywriter zegt: sterke teksten

  • Een grafisch designer zegt: een visuele branding

  • Een high-end coach zegt: een jaarprogramma van 35K

Toch is er één element dat ik ALTIJD benoem: Je positionering. Dáár begint en het eindigt het mee. Eigenlijk heel logisch toch?

En die positionering bestaat uit drie elementen:

  1. Aanlokkelijk aanbod
  2. Aantrekkelijke niche
  3. Aansprekende boodschap

En het begint bij je aanbod.

Als er begeerte en verlangen is op dát wat jij in je rugzak hebt?
Win je.
Als jij je klant binnenste buiten kunt keren en exact weet te benoemen wat er in die koppies omgaat?
Win je.

En het mooie is? Dit is niet ingewikkeld (we maken het alleen vaak ingewikkeld).

Hier kunnen we lang over discussiëren, maar een goed aanbod hebben is – in de basis – de essentie van het ondernemen.

Daar begint het mee.

Eens?

En ik heb ook in jouw schoenen gestaan. Maar ik weet nu – met 10 jaar ondernemen – dat een goed aanbod als een hefboom werkt en jouw groei katapulteert.

De rest is een laag vernis. Om de boel af te lakken. Maar die lagen vernis gaan je niet helpen als het hout eronder “rot” is.

Dus (knik even met je hoofd) als dit op jou van toepassing is:

  • Je wilt een duidelijk concreet aanbod;

  • Je wilt klanten (al dan niet kwijlend) aan je deur;

  • Je wilt je prijzen verhogen (op een faire manier, niet door simpelweg highlevel in je bio te zetten);

  • Je wilt van overweldigd naar overzicht in je bedrijf;

  • Je wilt goed verdienen, maar ook goed leven.

Dan is mijn nieuwe training iets voor jou!

Ik weet zeker dat als je gaat doen wat ik je leer dat dit je massa’s geld oplevert.

Misschien verdubbel je de investering. Of vertienvoudig je hem. Wie zal het zeggen. This shit works!

Of je verlangen nu is om 1000,- per maand te om te zetten. Of een miljoen. De ‘wat’ is irrelevant als je de ‘hoe’ leert.

Ik weet het: die basis is suf. We willen sexy resultaten!!! Maar hee, die bereik je alleen als je het “suffe” werk doet.

Je kunt mij vertrouwen. Ik schep nooit op over omzet. Hoef me niet zo nodig te bewijzen en mee te doen met die hypes op the gram.

Ik heb veel coaching gevolgd. Toen ik dit ging begrijpen, implementeren en bijschaven kwam die omzet.

Ik heb het beste van vele jaren coaching en mentoring samengevat in deze screencast.

En ik doe mijn bijnaam eer aan: Keep It Simple Stupid. Geen fancy filmpjes. Maar rechttoe, rechtaan uitleg.

Begeerte en verlangen

Dergelijke klanten zijn bereidt de prijs te betalen die jij hanteert, zónder dat je gebruik hoeft te maken van een hype die alweer op z’n retour is: high-level, high-end of high-value achter je titel te zetten.

Of jezelf bombarderen tot queen en #1 expert. Het mag hoor van mij. Doe vooral wat goed voelt.

Maar wees eerlijk: zeggen de top-ondernemers die jij hoog hebt zitten over zichzelf dat ze een “premium expert high-end executive zijn”?

Of zeggen anderen dit?

Juist.

Wat je hierboven ziet zijn verkopen van mijn eerste cursus over dit onderwerp. Waar je nú de salespage over leest. Ik heb hem honderden keren verkocht.

Bij wijze van stunt besloot ik hem los aan te bieden.

Voor een belachelijke actieprijs. Ik verkocht hem in 3 dagen bizar veel. En ik doe nooit dit soort acties, zelfs niet op black friday.

“Het voelt bijna als diefstal”, grapte iemand.

⭐️ BONUSSEN!!!! Naast de training van 2,5 uur krijg je óók:

  • Toegang tot mijn leerlijn met de opname van de training, zodat je hem nog meerdere keren kunt terugkijken.

  • Toegang tot de driedelige audio-serie met de 25 acties om high-ticket prijzen (denk 5K – 8K+) te vragen én in een gesprek te verkopen.

  • De presentatie van de training om als handige handout te bewaren of te printen.

  • Handige checklist: From ‘Crappy’ to ‘Catchy’ Product Titels

Al pas je één tip toe, dan maak je van de investering minstens het tienvoudige.

Maandomzetten van 5.000 euro, 15.000 euro en meer zijn mogelijk. En nee: niet meteen na afloop. Je zult moeten oefenen.

Master deze skills. En je bedrijf en leven gaat van een Twingo naar een Mercedes.

Ik ben zelf meer van de motoren. But you get the idea.

In deze training leer je o.a.:

  1. Wat mijn Verdienmodellen Vloot™ is
  2. Welke koopknoppen er zijn
  3. Hoe je een ‘category of one’ wordt
  4. Hoe je het bodemdrang effect toepast in je aanbod
  5. Hoe je de Hans & Grietje tactiek toepast
  6. Mijn denkwijze rondom compressie en compounding
  7. Niet wéér die niche! Jawel!
  8. Wat verkopen écht is en hoe je er steeds beter in wordt
  9. Mijn kwadrant waardoor je omzet ‘quadrupled’
  10. Hoe je je aanbod slim en sterk structureert (zonder dat je de weg kwijt raakt in je eigen winkel)

Je kunt nu meerdere dingen doen:

  1. Zelf alles gaan uitdokteren en uitpluizen (kost je maanden zo niet langer) en ondertussen kom je niet verder. Blijf je klanten en omzet mislopen.
  2. Starten met deze training. Dit kost je 2-3 uur. Dat zou je veel kunnen vinden. Je wilt geen tijd verspillen. Snap ik! Maar bedenk het zo: al kijk je maar 10%. Die 10% zal je helpen je aanbod super aantrekkelijk te maken.

Ik kan me nog herinneren dat ik voor de kassa stond voor de Lidl en de zak kattenvoer voor Bruce niet kon betalen. Nu heeft Bruce zijn eigen chefkok. Die verse sushi voor hem maakt. Oké oké ik overdrijf. Maar ik verdien meer dan ik ooit had durven dromen.

En het gaat er mij helemaal niet om hoeveel jij wilt verdienen. Al verbleekt Trump in jouw nabijheid.

All good by me.

Waar het omdraait is: welke levensstijl ambieer jij je? En wat is dáár voor nodig?

  • Wil je decadent met je vrienden skinnydippen in een bron op Borneo?

  • Of is poedelen in het golfslagbad in Centerparcs met je gezin ook prima?

Up to you.

Dit is de doorgang naar klanten die rijendik voor je deur staan. Nooit meer voorbij geswiped worden, maar een SOLD-OUT bord aan de voordeur.