Positionering en personal branding voor internet ondernemers

Doordat ik aan de slag ging mijn positionering en propositie veranderde alles. En inmiddels heb ik bijna 200 klanten hiermee geholpen.

👋 Lees mijn vele reviews op Google of lees hier meer over mijn programma.

Iedereen kan dit, je hebt er geen dure tools voor nodig, je hoeft niet technisch te zijn en je hoeft ook geen copywriter skills te hebben.

Als je dit “mastert” gaat vraag en aanbod verschuiven.

Stijgt jouw aandeel ‘ik’

En om een aandeel te doen stijgen in waarde (en dus ook prijs) zijn er twee zaken van belang:

👉 Allereerst moet het fundament goed zijn van een bedrijf (de cijfers, het product, visie etcetera). Logisch.

👉 Hoe hoger de vraag is t.o.v. van het aanbod, hoe hoger de prijs van het aandeel. Zijn de resultaten van een bedrijf veelbelovend? Stijgen de aandelen.

En dit werkt ook de andere kant op. Simpel.

Al die online ophef over next-level gaan, opschalen, high-end ondernemen, een team bouwen en online programma’s ontwikkelen maakt dat veel ondernemers zich onzeker voelen.

Dit zijn middelen. Geen doel an sich.

Ondernemen is in essentie simpel. Het komt neer op timing, een goed product hebben en er moet een behoefte zijn.

Een gek voorbeeld: maar we weten vast allemaal nog de run op desinfecterende handgels en wc papier tijdens het begin van covid.

De behoefte was groot, de timing “perfect” en de prijs ging door het dak.

💥Ik geloof in weinig doen, maar dat wat je doet rete-goed doen.

Veel ondernemers richten zich op de ‘Pokon’, niet op de plant zelf.

Met andere woorden: ze zijn bezig met kunstmatige middelen, terwijl de hele plant nog niet eens is geworteld.

Nu – op dit moment – heb ik al vele klanten 1:1 geholpen en zit ik vrijwel constant volgeboekt.

En dat terwijl mijn prijzen X5 zijn gegaan. Maar ook ík begon met 150 euro, toen 500,- en toen 1500,- voor een traject. Ik heb óók dat pad bewandeld.

Inmiddels zijn we heel wat jaren verder. Ik ben goed in wat ik doe, maar ik blijf mezelf ontwikkelen. Het kan altijd beter.

Je persoonlijke merk i.c.m. je positionering is daarbij je meest kostbare en waardevolle bezit. Koester het.

Het is jouw intellectuele eigendom. Uiteindelijk is dát wat voor jou kansen en mogelijkheden creëert, niets anders. Iets waar je levenslang profijt van hebt.

👉 Zélfs als je veel concurrentie hebt en zélfs als die 5X zo goedkoop zijn.

You’ve got this!!!