Het Volledige en complete personal branding & beyond traject

voor innovatieve online ondernemers die zichzelf willen (her)positioneren en presenteren.

Dit programma is uniek (sleazy woord ik weet het) en anders dan andere personal branding programma’s,
ik zeg het niet alleen, ik zal het je bewijzen als je verder leest!

Wil jij meer of betere klanten? Betere omzet? Of wil jij jezelf anders positioneren? Of heb je misschien een heel tof idee maar weet je niet hoe dit te branden? Ik ben brand strateeg en ik help jou met jouw branding.

Misschien krijg jij de kriebels van het woord positioneren? Of misschien heb je al eerder een branding traject of coachingstraject gevolgd en loop je vast. Dát wat jij in je hoofd hebt wil je op een passende én persoonlijke manier vertalen in vorm en beeld… Toch?

Maar welke woorden en beelden passen nu bij jou? Hoe zorg je er nu voor dat je weet wat je wilt uitstralen? En hoe ga jij jezelf (opnieuw) positioneren in het online oerwoud? Want waarschijnlijk zijn er heel veel anderen die doen wat jij doet.

Hoe zorg je er dan voor dat je wordt opgeMERKt?

Hi! Ik ben Manon Toma. Als personal brand strateeg & brand designer help ik jóu, als online actieve ondernemer, met het opMERKelijk (her)positioneren en kenMERKend presenteren van jezelf als personal brand.

personal branding is essentieel in je carriere.JPG

Je zoekt misschien ene manier om meer online zichtbaar te worden of om meer of betere klanten te bereiken? Maar je focussen op online zichtbaar worden is onzin: mensen laten scrollen is de kunst namelijk niet, hóe laat je ze ermee stoppen? Dát is waar de échte uitdaging ligt. Ben je benieuwd je hoe wij dat samen gaan aanpakken?

Misschien vraag je jezelf af of het überhaupt mogelijk is om online zichtbaar te worden, jezelf te onderscheiden en om aan die welbekende expert status te bouwen. Maar weet je wat het is?

Je hoeft niet beter of bekender te worden dan anderen, je moet vooral anders zijn dan anderen.

Dát is waarom sommige mensen (en merken) een bepaalde aantrekkingskracht hebben.

  • Ze doen niet wat de rest doet.

  • Ze kijken naar wat werkt en wat niet, maar kopiëren niet.

  • Ze nemen niet klakkeloos alles aan.

  • Het zijn voor-doeners, geen na-doeners.

  • Ze zien kansen en mogelijkheden.

  • Ze maken bewuste keuzes, waardoor ze bewust handelen en ook bewust benaderd worden.

  • Ze concurreren niet op prijs.

  • Ze hoeven niet voor klanten te knokken (de klanten knokken voor hen!)

Sterke merken ontwikkelen hun sterke kanten en benadrukken wat hen ten opzichte van anderen, anders maakt. Ik wil er samen met jou voor zorgen dat jouw klant ziet hóe opMERKelijk jij bent! Zodat jij een merkwaardige en gedenkwaardige indruk maakt.
Branding spreker Nederland getraind door Sally Hogshead. Geen taaie stof, maar simpele strategieen.

Het programma 'Positioneer & Presenteer Jezelf Als Merk' is ontwikkeld i.s.m. een opleidingskundige en is gebaseerd op mijn eigen jarenlange ervaringen, opleidingen en cursussen.

Ik ben opgeleid tot (de eerste én enige Nederlandse) Fascinate® adviseur. Dit is een methodiek gericht op persoonlijkheden en archetypes.
Er zijn velen persoonlijkheidstesten en bijbehorende methodes, maar alleen deze is er op gericht jou inzicht te geven in hoe de wereld jou ervaart, in plaats van hoe jij de wereld ervaart. Een wereld van verschil.

★ Als visuele vertaler denk ik, in tegenstelling tot andere personal brand strategen, tevens mee over de brandstyling en het branddesign, zodat jouw personal brand letterlijk én figuurlijk vorm krijgt. Aantrekkelijke branding: als jij weet wanneer je op je best bent en je ook zo voelt dan krijg én geef jij energie. Hoe meer je jouw merk ziet als een filter, des te meer dit op den duur zal werken als een magneet en de juiste mensen aantrekt.

♥︎ Ik denk creatief, commercieel en strategisch. Bij mij geen blabla over ga in je kracht staan, leef je missie en je brand is energie. Ik hou van concreet en probeer het simpel, maar wel effectief te brengen. Daarnaast is mijn behapbare branding traject zo ingericht dat het voor iedere online actieve ondernemer te volgen én toe te passen is. Bovendien vind ik het belangrijk dat je persoonlijk contact hebt met mij gedurende het programma en niet vastloopt, zoals veel ondernemers ervaren als ze starten met een (online) programma. Daarom zijn er voldoende 1-op-1 contactmomenten, mag je mij ten alle tijde een bericht sturen, zijn er offline dagen en tweewekelijkse online live sessies.



Waarom bij mij een traject volgen over personal branding? Er is immers ook hier steeds meer aanbod!

Klopt! Maar alleen ik ben (als eerste én enige) gecoacht door de nummer 1 branding expert ter wereld Sally Hogshead (Bron: Brand Guru’s januari 2019) en zit tevens in haar mastermind. Sally is een van de meest geboekte vrouwelijke Hall of Fame sprekers, New York Times bestseller auteur en heeft gewerkt voor merken als Coca-Cola, Jägermeister, Cisco en Mini Cooper.

✚ Ik heb ook mijn geheel eigen manier van overbrengen. Mijn cursisten geven altijd aan dat ik sterke vergelijkingen weet te maken, goede voorbeelden en oefeningen heb en heel snel dingen doorzie.

Daarnaast maak ik gebruik van mijn professionele design opleiding in Eindhoven en jarenlange werkervaring als brandstylist- en designer. Ik werk uitsluitend met de design programma’s van Adobe (niet met Canva). Om moodboards te leren maken (geloof het of niet: het is zo veel meer dan even wat plaatjes bij elkaar schuiven) heb ik een aparte workshop gevolgd bij een wereldwijd veel gevraagde trendwatcher.

Kijk: een trend volgen is makkelijk, een trend zetten is uitdagend!

Wat veel klanten van dit traject bovendien aangeven is dat ze het fijn vinden dat ze kunnen “profiteren” van mijn opgedane kennis op het gebied van social media en online marketing.

Word jij als ondernemer online (nog) niet opgemerkt en moet je continue knokken voor klanten? 9 van de 10 ondernemers werken én handelen onbedoeld andersom: zij laten een website maken (of doen dit zelf), gaan aan de slag met het maken van een online programma en zetten Social Media “aan” (in plaats van “in”). 

Branddesign en moodboards

Aan het einde van dit traject weet jij hoe je jezelf als brand moet positioneren, presenteren en promoten. Alles wordt simpeler en eenvoudiger.

Het personal branding traject legt de basis voor alles wat je (wilt) gaan doen. Het werkt als een filter wat je helpt in het maken van keuzes en hoe je hier naar handelt. Of je het nu hebt over het maken van je website, het maken van posts voor je socials tot aan hoe je gericht  marketing kunt gaan inzetten (i.p.v. alles lukraak aanzetten!).

Om te werken aan jouw personal brand en/of creatief concept ga je:

Jezelf onderscheiden door je te concentreren op jouw potentie en op dátgene wat jou anders maakt. Onderstaande punten krijg ik vaak te horen:

  • Ik moet continue knokken voor klanten;

  • Ik kan geen keuzes maken en ben met van alles en nog wat heel druk;

  • Het lukt mij niet om mij te onderscheiden;

  • Ik weet niet hoe ik online zichtbaar kan worden;

  • Het is voor mijn publiek niet duidelijk wat ik nu precies doe en waarom ze mij moeten kiezen (en eerlijk gezegd weet ik het zelf ook niet);

  • Kiezen juist de klanten die ik graag zou willen bedienen voor een ander;

  • Ik weet dat ik goed ben in wat ik doe, alleen lijkt niemand het te zien;

  • Ik wil zo graag van serieus genomen willen worden in mijn omgeving;

  • Ik hop van goeroe naar goeroe en weet van gekkigheid niet meer wat te doen, waar te beginnen en wie te geloven;

  • Ik weet niet hoe ik mijn eigen stijl ontwikkel en hoe ik dit moet uitdragen;

 
Tekengebied 1.png
 

Wees een 'voor-doener, geen na-doener'

Met een aansprekend en aantrekkelijk geheel kom jij én blijf jij op de radar van jouw publiek. Juist in deze tijd is het belangrijk om je eigen koers te varen, geen trends te volgen maar ze juist te zetten, de regels aan je laars te lappen en buiten de norm te vallen.

Wat je wilt en nodig hebt:

  • Klanten die voor je knokken;

  • Makkelijker communiceren en weten welke woorden/beelden bij jou passen;

  • Maatwerk-Marketing: content delen die aansluiten op jouw merk, zónder trucjes;

  • Weten wat jou anders maakt dan jouw concullega’s;

  • Precies weten te duiden waar je voor staat en gaat;

  • Een duidelijk plaatje in je hoofd (intern) en een duidelijk plaatje naar buiten (extern);

  • Weten welke stijl (kleuren, lettertypes e.d.) bij jou past, maar ook bij jouw klant en jouw doelen ;

  • Werken aan je online zichtbaarheid en worden opgeMERKt. Mensen laten scrollen is de kunst niet, ze ermee laten stoppen, dát is de uitdaging die je hebt.

  • Een duidelijke koers zodat je met een gerust door het online oerwoud kunt trekken, waarbij af- en verleiding jou niet bereiken.


  • Belofte: door jezelf als merk te zien wordt alles eenvoudiger. Je hebt een stip op de horizon en je kunt steeds (bij alles wat je doet of wilt doen) terug grijpen op jouw merk en concept.

  • Gevolg: meer rust en focus. Je geeft een duidelijke signaal, waarmee je uiteindelijk de juiste klanten gaat bereiken en aantrekken. Hiermee stijgt je winst in geld, maar vooral in tijd (ons belangrijkste goed).

  • Resultaat: niet meer knokken voor klanten, maar klanten die voor jóu knokken.

  • Concurrentievoordeel: als enige in Nederland gecoacht (en tevens deelnemer Amerikaanse mastermind) door de nummer 1 branding expert ter wereld Sally Hogshead. Ik ben daarnaast officieel ‘How To Fascinate™’ adviseur. Daarnaast maak ik gebruik van mijn design opleiding en werkervaring als brandstylist- en designer. Want weten wie je bent, waar je voor staat en gaat is handig, dan begint het pas: de visuele vertaalslag en het online gaan inzetten. Waar een andere brandstrateeg stopt, ga ik verder.


Er is géén magisch unicorn-poeder wat je koopt en waardoor je van de één op de andere week transformeert tot dát wat je in je hoofd hebt.

Online wordt er veel gebakken lucht verkocht (met een gouden marketing randje) en daar ben ik niet van. Alleen als je zelf de discipline hebt om aan de slag te gaan met het materiaal haal je alles eruit, ik maak het niet mooier dan het is.

★ Alhoewel je 1-op-1 sessies heb, een live dag en je mij altijd mag berichten zul je alsnog zelf aan de bak moeten. Ik reik je een recept aan, maar je zult zelf de ingrediënten moeten verzamelen en met de pannen rammelen.

Dit traject is enorm waardevol, als jij jezelf tenminste op waarde schat en beseft dat jij de enige bent die voor jezelf het verschil kan maken.

♥︎Een deelnemer zei onlangs: “Jouw programma is zóveel meer dan branding, ik heb meer geleerd dan ik had verwacht en ik merk gewoon dat ik een persoonlijk transformatie onderga, heel bijzonder!”

brandstyling-nederland-professioneel.png

Goed om te weten: De investering bedraagt
1995,- ex BTW. Wat krijg je hiervoor allemaal en wat levert het je op?

  • 5 jaar toegang tot de online omgeving met alle video’s, modellen, screencasts en werkboeken;

  • Brand archetype test + uitgebreide rapportage (engels) + uitleg (nederlands). Ik ben de enige en eerste adviseur in Nederland die hiermee officieel mag werken);

  • Een fotoshoot van mijn vaste top fotograaf t.w.v. 550,- euro; (dit is een jaar geldig: meteen een stok achter de deur!).

  • Toegang tot ál mijn bonusmodules (het maken van een SquareSpace website, online programma (jup! hier betaal je normaal alleen al 3000,- euro voor!) en allerlei soorten manieren van content creatie; Canva, Pinterest en een interactief eBook maken om maar iets te noemen);

  • Extra lessen van gastexperts! Bijvoorbeeld: hoe bedenk je een email funnel of hoe schrijf je perfecte blogs;

  • Drie 1-op-1 contactmomenten met mij van 30 minuten per keer (dit is een jaar geldig: meteen een stok achter de deur!);

  • Deelname aan 2 live dagen in Arnhem inclusief lunch (dit is een jaar geldig: meteen een stok achter de deur!). De ene dag staat in het teken van de archetype test en hoe je dit toepast in je branding, de tweede dag gaan we een moodboard maken (data zijn in overleg);

  • Een extra Facebook groep voor de deelnemers, niet alleen om vragen te stellen maar mét heel veel extra content, case study’s en takeaway tips die ik bijvoorbeeld deel vanuit de Amerikaanse Mastermind groep van Sally;

  • Iedere 2 weken deelnemen aan het online live spreekuur;

  • Je vragen stellen via whatsapp of via de leeromgeving als je met hoge nood zit en echt even iets privé aan mij wilt vragen en niet aan een groepsbeheerder of assistent;

 

📞 Of plan je gratis adviesgesprek met mij in als je met vragen zit. In dit gesprek kun je mij het hemd van het lijf vragen over dit traject. Ik denk direct met je mee en geef je tips die je meteen kunt implementeren. Plekken zijn beperkt!

 
Pelpina Trip branding en video

Wat levert deze investering je op ?

Nederlandse Branding Expert - Opgeleid door Sally Hogshead (nummer 1 wereldwijd). How Tot Fascinate advisor - brand archetypes

Aan het einde van dit traject weet jij hoe je jezelf als brand moet positioneren, presenteren en promoten. Het personal branding traject legt de basis voor álles wat je (wilt) gaan doen. Het werkt als een filter wat je helpt in het maken van keuzes en hoe je hier naar handelt. Dit filter werkt uiteindelijk als een magneet.


De beste of de bekendste willen worden is een ambitieus, maar ook een uitputtend streven. Morgen is iemand anders weer beter óf bekender. Een race waar de finish nooit van in zicht komt. Focus op dat wat jou anders maakt en ga hier meer van doen.

Enkele voorbeelden van digitale stylesheets die ik voor klanten heb ontwikkeld en die je krijgt als bonus.

Let op: dit is maximaal één jaar geldig en ik maak dit gebaseerd op jouw eigen moodboard. Ik maak gebaseerd hierop de visuele vertaalslag naar kleurcodes, lettertypes, woorden en beeld. Dit is het bruggetje waardoor jij álle input nu op een goede manier kunt doorvoeren in je website, de fotoshoot, content en online marketing. Kijk ook eens even op mijn Pinterest bord voor projecten die ik gerealiseerd heb.

✦ Nog een prachtige testimonial van Danielle Oortgiesen ✦

Waar vind ik iemand die mij kan helpen met branding en branddesign?
workshop-branding.png

Ik kan nog uren schrijven, maar dit is gewoon hét programma om je hele merk te creëren en te realiseren. Het stopt hier niet met het maken van een plan, je hebt ook alles in huis om het op poten te zetten en het vorm te geven.

En kom je ergens niet uit dan heb je dankzij de 5 jaar toegang altijd een plek waar je terecht kunt om je vragen te stellen. Zo groeien we samen!

Want voor mij is er niets mooiers dan anderen te helpen met hun branding & beyond: iets wat absoluut nodig is in deze tijd. Branding maakt het verschil tussen “dit is iets wat ik nodig heb” vs. “dit is iets wat ik wil hebben gevoel”.