De kracht van een sterk merk, concept of persoon zit hem in het feit dat zij hun sterke punten benadrukken en de verschillen ten opzichte van anderen accentueren.
  • Jezelf online zichtbaar maken als ervaren coach, consultant of strateeg is in het drukke digitale domein waarin je leeft een haast onmogelijke taak geworden. Want: niet alleen jij wilt online zichtbaar zijn, ál die anderen ook. En ook jíj ziet dat dit steeds vaker zelfbenoemde coaches zijn. Ze zijn zelfstandig geworden en en daarmee ook coach. Ieder zijn ding, maar jij weet dat jij meer te bieden hebt. Het gaat in deze tijd echter niet alleen meer om hard skills. Ze zijn belangrijk, zeker (!!!), maar je persoonlijkheid, soft skills, manier van communiceren en leiding geven hieromheen is alles bepalend.

  • Je kunt nog zo talentvol zijn, dit betekent niet dat je ook succesvol wordt. Veel ondernemers varen blind op hun passie en dat is niet altijd de beste keuze.

  • Bovendien heb je - door die shitload aan cursussen, content, concurrentie, copycats - de neiging om steeds méér te doen, terwijl dit juist het tegenovergestelde effect heeft. E

Jezelf positioneren en werken aan je personal brand als coach, consultant of strateeg.

Wil je op de lange termijn een MERkwaardige business en een opMERKelijk brand?

Het gaat er niet alleen om wat je doet, het gaat er ook om waarom je dit doet en hoe je dit brengt. Klanten zoeken niet iemand die íets weet van van alles. Ze zoeken iemand die álles weet van íets.  

In een competitieve en steeds sneller veranderende (online) wereld gaat het niet zozeer om de beste of de bekendste te zijn (een dapper, maar vergankelijk streven), het gaat erom wat jij - in tegenstelling tot al die anderen - anders doet. Zéker als je een kennisondernemer bent, zoals een coach of strateeg en andere met jouw kennis of expertise helpt om iets te leren of te verbeteren in hun leven. Denk hierbij aan kennis, mindset en vaardigheden.

Ook al doe je hetzelfde… je bent níet hetzelfde. Ontdek wat dit niet is en ga hier meer van doen.

Uiteindelijk gaat het namelijk niet (alleen) om de skills, maar om de persoon die de skills komt brengen. Zeker bij coaches en consultants. Ik ben ervan overtuigd dat iemands persoonlijkheid uiteindelijk de doorslaggevende factor is. Personal branding is nog nooit zo belangrijk geweest binnen organisaties en binnen een explosief groeiende groep ondernemers, coaches en zzp’ers. 

Jouw kennis en talent ís waardevol, maar als je jezelf niet als dusdanig positioneert en presenteert, zal niemand de waarde ervan (in)zien. 

Bovendien: als jij met jouw kennis en talent niemand in het bijzonder aanspreekt, is er ook niemand die zich in het bijzonder aangesproken voelt. Daarom is mijn unieke traject iets voor jou.

3 rZoek je een personal brand strateeg? 3 redenen waarom je in ieder geval NíET met mij zou moeten werken:

  1. Ik ben níet jouw bloedgroep als je iemand zoekt die jou laat “shinen” en in “je kracht zet”. Visualiseren en manifesteren is allemaal prima (doe ik ook), maar je moet wel actie-georiënteerd zijn. Je bent zelf een coach, consultant of strateeg en weet dat het succes afhangt hoe ‘coachbaar’ de klant is en of ze niet alleen in de ja-knik modus blijven zitten, maar ook aan de slag gaan.

  2. Ik ben níet jouw bloedgroep als je verwacht dat je dit wel “eventjes” doet. Mijn traject is simpel, maar dat wil niet zeggen dat het daarmee makkelijk is. Van het woord ‘high potential’ en ‘high achiever’ schiet jij niet in de lach, je knikt bevestigend.

  3. Ik ben níet jouw bloedgroep als je niet kunt/wilt investeren. Ik heb het niet alleen over investeren in geld (dat verdien je terug), maar vooral in energie en tijd. Je hoeft niet iets uitzonderlijks te doen of te kunnen, maar je moet wel uitzonderlijk goed en gedreven zijn in wat je doet. Je beseft dat jouw hulp levens kan veranderen. Dat klinkt een beetje ‘Oprah-achtig’, maar ik ben bloedserieus. Ik hou níet van coaches die voor de snelle resultaten gaan (voor zichzelf dan).

Als jij jouw kennis, expertise en talenten inzet om bij jouw klanten iets aan te zetten en doorbraken te creëren, kan ik je helpen. Je moet coachbaar zijn, vertrouwen hebben in jezelf, open staan voor feedback en een enorme drive en voelen om van jezelf een personal brand te maken.

Een personal brand is geen snelle snack wat je even uit de muur trekt, het heeft suddertijd nodig.

Als jij dit bent, kun je hieronder een kennismaking plannen.

Misschien vraag je jezelf af of het überhaupt mogelijk is om online zichtbaar te worden, jezelf te onderscheiden en om aan die welbekende expert status te bouwen?

Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat dit kan! Oorspronkelijk was ik grafisch ontwerper en iedereen weet dat dit een verzadigde en moeilijke markt is. Ik werkte mij een slag in de rondte, was goed in mijn werk, had veel klanten, maar uiteindelijk liep ik vast. Ik bereikte mijn plafond. Ik werkte veel, maar verdiende hier niet echt naar… Ik was een van de zovelen met een divers aanbod. Daarnaast kwamen er gratis ontwerpprogramma’s op de markt waardoor ik moest concurreren met mensen die (nog) goedkoper waren, maar ook moest opboksen tegen de do-it-yourself tools. Lees meer over mij.

Je hoeft niet beter of bekender te worden dan anderen, je moet vooral anders zijn dan anderen.

Dát is waarom sommige mensen (en merken) een bepaalde aantrekkingskracht hebben.

  • Het zijn voor-doeners, geen na-doeners.

  • Ze maken bewuste keuzes, waar ze bewust naar handelen en waardoor ze bewust benaderd worden. De keuzes die je maakt, maken jou.

  • Ze concurreren niet op prijs, maar op potentie en vooral… persoonlijkheid.

  • Ze worden als de go-to expert gezien in hun niche.

  • Klanten nemen zelf contact op in plaats van andersom.

  • Ze ondernemen op hun voorwaarden.

Branding spreker Nederland getraind door Sally Hogshead. Geen taaie stof, maar simpele strategieen.
Sterke merken ontwikkelen hun sterke kanten en benadrukken wat hen ten opzichte van anderen, anders maakt.
Wil jij meer of betere klanten? Betere omzet? Of wil jij jezelf anders positioneren? Of heb je misschien een heel tof idee maar weet je niet hoe dit te branden? Ik ben brand strateeg en ik help jou met jouw branding.
 
 

Waarom bij mij een traject volgen over positionering en personal branding?

♥︎ Personal Brand Analyst. Ik heb hiervoor een eigen formule ontwikkeld, maar maak ook gebruik van een systeem wat in de VS veelvuldig binnen grote merken en bedrijven wordt toegepast. Cisco, IBM, Twitter en nog velen meer. Deze methodiek, die je nergens anders in Nederland kunt volgen, geeft jou inzicht in hoe de wereld jou ervaart, in plaats van hoe jij de wereld ervaart. Ik ben hiervoor in opleiding geweest bij de nummer één brandexpert wereldwijd (bron: gurus.com januari 2019) in de VS en zit ik nog steeds in de maandelijkse masterminds.

♥︎ Als visuele vertaler denk ik, in tegenstelling tot andere personal brand strategen, tevens mee met de vervolgstap. Dus de brandstyling en het branddesign, zodat jouw personal brand letterlijk én figuurlijk vorm krijgt. Dankzij mijn jarenlange ervaring als (professioneel) grafisch ontwerper plús mijn training bij een internationaal trendwatcher ben ik de spil die niet alleen nadenkt over de input, maar ook over de output.

♥︎ Ik denk creatief, maar ook commercieel en strategisch. Ik breng dit concreet, praktisch en behapbaar over. Online lijkt branding vaak te gaan over energie, je missie leven, storytelling, kleuren of “gewoon” zijn wie jij bent. Ik ben niet van de zweverige “sta-in-je-kracht” aanpak, maar van de nuchtere “werk-aan-de-winkel” mentaliteit.

♥︎ Bovendien vind ik het belangrijk dat je persoonlijk contact hebt met mij gedurende het programma en niet vastloopt, zoals veel ondernemers ervaren als ze starten met een (online) programma. Daarom is er iedere twee weken een persoonlijk 1-op-1 contactmoment tussen jou en mij, zijn er ook tweewekelijkse online live Q&A’s groepssessies en 2 live samenwerkdagen.

♥︎ Het programma 'Positioneer & Presenteer Jezelf Als Merk' is ontwikkeld i.s.m. een opleidingskundige en is gebaseerd op mijn eigen jarenlange ervaringen, opleidingen en cursussen.

♥︎ Walk the talk. Branding is een prachtig onderwerp en hierdoor komen er steeds meer experts bij met ongetwijfeld de beste bedoelingen. Helaas zit er een verschil tussen de theorie snappen en het kunnen toepassen. Mijn programma werkt écht (mits je het werk doet). Ik heb dit niet alleen succesvol op mijzelf en tientallen klanten toegepast, ik heb er ook mijn eigen t-shirtlabel mee opgezet binnen 4 maanden tijd. En als je een niche en afwijkende boodschap kunt creëren in een verzadigde markt als tshirts…

Nog niet overtuigd?

Bekijk onderstaande testimonial van Instagram Expert ‘The Social Good Girl’.


Mijn traject werkt, lees maar:


bekijk deze slideshow van SOnja:

Niet alleen een persoonlijke transformatie, maar ook in beeld een hele transVORMatie.


bekijk deze slideshow van lunadea:

Aan het einde van dit traject weet jij hoe jij jezelf als personal brand kunt positioneren en presenteren.

Alles wordt simpeler en eenvoudiger én:

  • Na mijn traject ben jij in staat jezelf als concept te zien en dit op een aansprekende en aantrekkelijke manier te positioneren en te presenteren, waardoor jij je concurrenten ver achter je laat en je omzet (in geld, vrije tijd, waardering, energie, zelfvertrouwen én voldoening) stijgt.

  • Kun jij op een passende en kloppende manier verwoorden wie jij bent, waar je voor staat en gaat. Je bouwt vertrouwen op en zult ervaren dat klanten je NIET kiezen op basis van prijs, maar op basis van potentie en persoonlijkheid.

  • Ontdek je de juiste woorden die jou typeren, zodat je opvalt en gehoord wordt. Je ontwikkeld een rotsvast vertrouwen om jezelf te verkopen of om jouw ideale klant te benaderen.

  • Je gaat jezelf onderscheiden door je te concentreren op jouw potentie en op dátgene wat jou anders maakt. Zo ben je niet meer alleen afhankelijk van het toeval, maar word je bewust benaderd en gekozen.

ervaar jij deze punten?

  1. Ik heb heel veel concurrenten en ben één van de zovelen;

  2. Ik weet niet welke woorden en beelden bij mij passen en hoe ik overkom;

  3. Ik weet dat ik goed ben in wat ik doe en/of breng, maar toch kiezen juist díe klanten die ik graag zou willen bedienen voor een ander.

Wat jij nodig hebt:

  1. Het creëren van een personal brand, zodat jij een autoriteit wordt binnen jouw vakgebied en niemand meer om jou en jouw expertise heen kan.

  2. Aansprekend en aantrekkelijk leren te communiceren in tekst, vorm en beeld op een manier die volledig aansluit op jouw persoonlijkheid, zodat dit je natuurlijk zal afgaan en je zo de juiste leads aantrekt.

  3. Een brand identity wat naadloos aansluit op de expert die je bent, zodat je met de beste klanten gaat werken, je jouw concurrenten het nakijken geeft en jouw omzet, vrije tijd, reputatie én voldoening stijgt.

 
Tekengebied 1.png
 

Bekijk deze transVORMatie van angelique:

Lees en bekijk onderstaande reviews

 

Nog niet zeker of ik je kan helpen? Toffe reacties op Instagram wat bewijst dat mijn traject werkt:

Reacties op Instagram

 

Even concreet

Wat levert mijn programma jou concreet op?

  • Belofte: door jezelf als merk te zien wordt alles eenvoudiger. Je hebt een stip op de horizon en je kunt steeds (bij alles wat je doet of wilt doen) terug grijpen op jouw merk en concept.

  • Gevolg: meer rust en focus. Je geeft een duidelijke signaal, waarmee je uiteindelijk de juiste klanten gaat bereiken en aantrekken. Hiermee stijgt je winst in geld, maar vooral in tijd (ons belangrijkste goed).

  • Resultaat: niet meer knokken voor klanten, maar klanten die voor jóu knokken.

  • Concurrentievoordeel: als enige en eerste in Nederland gecoacht en opgeleid tot personal brand expert (en tevens deelnemer Amerikaanse mastermind) door de nummer 1 branding expert (bron: gurus.com ter wereld. Ik combineer de kennis over persoonlijkheidstypes (en hoe zij communiceren) met personal branding. Daarnaast maak ik gebruik van mijn design opleidingen en werkervaring als brandstylist- en designer.

Luister en bekijk naar de mening van Sabrina:

Er is géén magisch unicorn-poeder wat je koopt en waardoor je van de één op de andere week transformeert tot dát wat je in je hoofd hebt ;-)

Dit traject is enorm waardevol, als jij jezelf tenminste op waarde schat en beseft dat jij de enige bent die het verschil kan maken.

♥︎ Een deelnemer zei onlangs: “Jouw programma is zóveel meer dan branding, ik heb meer geleerd dan ik had verwacht en ik merk gewoon dat ik een persoonlijk transformatie onderga, heel bijzonder!”

Wat krijg je?

Ben je benieuwd wat er in mijn traject zit? Dat lees je hieronder:

  • Vijf jaar toegang tot de online omgeving met alle video’s, modellen, screencasts en werkboeken;

  • De test + uitgebreide rapportage (engels) + uitleg (Nederlands). Ik ben de enige en eerste adviseur in Nederland die hiermee officieel mag werken);

  • Zes een-op sessies met mij van circa 60 minuten per keer*;

  • Deelname aan een Fascinerende live dag* in Arnhem inclusief lunch. (data zijn in overleg);

  • Een extra Facebook groep ingedeeld met eenheden (social learning) voor de deelnemers, mét extra content, case study’s en takeaway tips die ik bijvoorbeeld opdoe vanuit de Amerikaanse Mastermind groep;

    *Let op: (dit aanbod is max. een half jaar geldig en is meteen voor jou een stok achter de deur).

Pelpina Trip branding en video

Wat levert dit traject je op ?

Aan het einde van dit traject weet jij hoe je jezelf als brand moet positioneren, presenteren en promoten. Het personal branding traject legt de basis voor álles wat je (wilt) gaan doen. Je kunt het toepassen op jezelf, je diensten of concept.

  • Wij formuleren jouw ‘one thing’ door te gaan positioneren vanuit een matrix en bewezen onderzoek.

  • Branding is te vaak natte vingerwerk. Op basis van “gevoel” en tegeltjeswijsheden. Ik kom met een rapportage en analyse die keer op keer raak is. Er gingen jou al 50+ deelnemers voor in een jaar tijd.

  • Het helpt je een “K.I.S.S. bedrijf” (Keep It Simple Stupid) te hebben, want de kracht zit hem in de eenvoud.

  • Het helpt je een uitgangspunt te formuleren, groter te dromen en vooral te doen.

  • Het helpt je díe klanten aan te trekken die met jou willen werken, op basis van de waarde die je levert. Prijs is echt van ondergeschikt belang.

  • Je weet exact hoe jij jezelf in het online oerwoud wilt positioneren, hoe je wilt overkomen, wat je boodschap en onderscheidende waarde is en welke woorden en beelden hierbij passen.

  • Jouw merk en concept vormt zich als een filter wat je helpt in het bewust maken van keuzes en hoe je hier bewust naar handelt. Dit filter werkt uiteindelijk als een magneet op de juiste klanten. Ik noem dit ook vaak hokjes denken.

  • Je ervaart meer rust in dát wat je doet, waardoor meer ruimte ontstaat om je ‘one thing’ te ontwikkelen en je expert-status steeds sterker zal worden.

  • Je krijgt klanten die voor jóu knokken i.p.v. dat jij steeds weer moet knokken voor klanten.

  • Je omzet stijgt. Omzet in geld, vrije tijd, waardering, energie en voldoening.


De beste of de bekendste willen worden is een ambitieus, maar ook een uitputtend streven. Morgen is iemand anders weer beter óf bekender. Een race waar de finish nooit van in zicht komt. Focus op dat wat jou anders maakt en ga hier meer van doen.

Danielle schreef dit wat bewijst dat PPJAM gewoon da bombbb is:

workshop-branding.png
 
Het gaat niet alleen om de skills, maar vooral om de persoon die de skills komt brengen.
 

Dit traject is voor:

  • Ervaren (business)coaches, consultants en strategen. De ‘high-potentials’ of ‘changemakers’ die zichzelf willen (her)positioneren en presenteren. Je bent bijvoorbeeld businesscoach op het gebied van sales, leiderschap of persoonlijke ontwikkeling. Je kunt (creatief)strateeg zijn op het gebied van content en copywriting, online marketing of social media. Of je bent spreker, leider of incompany trainer en zoekende naar meer mogelijkheden en kansen.

  • Gedreven ondernemers met een goede en stabiele omzet die “groeipijn” ervaren en het nú tijd vinden voor een volgende stap (of die juist een stapje terug willen doen). Je hebt al de nodige meters gemaakt en hebt ook betalende klanten.

  • Ondernemers die bereidt zijn te investeren in de ontwikkeling van hun bedrijf en merk; niet alleen financieel, ook qua energie en tijd. Je hebt zelfvertrouwen en bent klaar voor deze stap. Ik ben er niet voor de mensen die even een snack willen en alleen maar “kleuradvies” willen. Personal branding en jezelf positioneren is echt wel veel meer dan dat. Als je dat zoekt, ben ik niet de persoon waar je moet zijn.