5 vragen voor jou om er zeker van te zijn dat ik je kan helpen:

  1. Ervaar jij als innovatieve kennisondernemer of creatieve dienstverlener dat je regelmatig last hebt van groeipijn en weet je niet meer wat te doen, wie te geloven en waar te beginnen?

  2. Bijt je regelmatig op je lip als je iemand ziet die met minder kennis meer bereikt dan jou? Terwijl jij vanuit je diepste krochten voelt dat er zoveel meer in je zit?

  3. Zou je graag meer klanten óf juist een ander type klant willen bereiken en aantrekken, zodat je omzet stijgt en je gaat verdienen wat jij voor ogen hebt?

  4. Ervaar je online veel af-, mis- én verleiding en vraag je jezelf af wat jou nu anders maakt dan anderen?

  5. Heb je een domeinnaam met een portfolio en een opsomming van je opleiding met ergens een verdwaalde foto, maar is daar alles wel mee gezegd? Wordt het niet eens tijd dat je jouw domein gaat claimen en verdorie gaat laten zien hoe MERKwaardig goed jij bent?

⚑5x een ja?

Dan is de tijd nu écht aangebroken om jezelf als merk te gaan positioneren én presenteren. Díe klanten aan te trekken die je graag wilt helpen, jezelf te ontwikkelen in jouw niche en jezelf als expert te positioneren. Om zo jouw ideale leven te leiden. Want omzet in geld is prima, maar wat is je omzet in tijd? Tijd is ons kostbaarste bezit.

  • Jezelf online zichtbaar maken is in het drukke digitale domein waarin we leven een haast onmogelijke taak geworden. Want: niet alleen jij wilt online zichtbaar zijn, ál die anderen ook.

  • Er is meer concurrentie en content dan óóit, dus het gaat nu ook meer dan ooit om jouw potentie én persoonlijkheid.

  • Je kunt nog zo talentvol zijn, dit betekent niet dat je ook succesvol wordt. Zoveel ondernemers varen blind op hun passie en dat is niet altijd de beste keuze.

  • Bovendien heb je - door die shitload aan cursussen, content, concurrentie, copycats - de neiging om steeds méér te doen, terwijl dit juist het tegenovergestelde effect heeft.

Wil je op de lange termijn een MERkwaardige business en
een opMERKelijk brand?

Dan is het belangrijk dat je dat wat jij in je hoofd hebt op een kloppende én persoonlijke manier weet te communiceren naar tekst, vorm en beeld. Zo niet dan loop je klanten en dus omzet mis, simpelweg omdat het niet tastbaar en zichtbaar is voor hen.

Bovendien: als jij met al jouw kennis en talent niemand in het bijzonder aanspreekt, is er ook niemand die zich in het bijzonder aangesproken voelt.

Daarom is mijn unieke traject iets voor jou!

Hi! Ik ben Manon Toma. Als personal brand strateeg & brand designer help ik jóu als creatieve dienstverlener of innovatieve kennisondernemer met het opMERKelijk (her)positioneren en kenMERKend presenteren van jezelf als personal brand. Daarom heb ik een totaal traject ontwikkeld en deel ik mijn beste lessen die ik zelf de afgelopen jaren heb opgedaan, zodat jij dit binnen een half jaar kunt realiseren i.p.v. er jaren over te doen.

balk.png

positioneer en presenteer jezelf als merk #ppjam is hét volledige en complete personal branding (& beyond) traject

Ik werk het liefste met dwarsdenkers- en doeners; ondernemers die niet klakkeloos achter goeroe’s aanlopen en hen napraten en doen. Ondernemers die goed zijn in wat ze doen, maar die het lastig vinden om hun talent en kennis online over te brengen. Ze hebben een prachtig portfolio en/of waardevolle kennis. Maar met alleen kennis en talent kom je er niet. Deze talenten en genieën verdienen het om te transVORMeren naar een merk zodat niemand meer om hen heen kan!

Dit programma is uniek (sleazy woord ik weet het) en is anders dan andere (personal) branding programma’s, ik zeg het niet alleen, ik zal het je bewijzen als je verder leest.

Misschien vraag je jezelf af of het überhaupt mogelijk is om online zichtbaar te worden, jezelf te onderscheiden en om aan die welbekende expert status te bouwen?

Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat dit kan! Oorspronkelijk was ik grafisch ontwerper en iedereen weet dat dit een verzadigde en moeilijke markt is. Ik werkte mij een slag in de rondte, was goed in mijn werk, had veel klanten, maar uiteindelijk liep ik vast. Ik bereikte mijn plafond. Ik werkte veel, maar verdiende hier niet echt naar… Voordat ik grafisch ontwerper werd werkte ik zelfs als ‘paardenmeisje’, ik was zo iemand die blind haar passie achterna liep (nu weet ik wat wel beter). Lees meer over mij.

als ik het kan, dan kan echt iedereen het!

Ik realiseerde mij iets en heb er mijn eigen mantra van gemaakt.

Je hoeft niet beter of bekender te worden dan anderen, je moet vooral anders zijn dan anderen.

Dát is waarom sommige mensen (en merken) een bepaalde aantrekkingskracht hebben.

  • Het zijn voor-doeners, geen na-doeners.

  • Ze maken bewuste keuzes, waar ze bewust naar handelen en hierdoor bewust benaderd worden. Zoals ik het al jaren noem; het zijn hokjes-denkers.

  • Ze concurreren niet op prijs, maar op potentie en vooral… persoonlijkheid.

  • Ze worden als de go to expert gezien in hun niche.

  • Klanten nemen zelf contact op in plaats van andersom.

Branding spreker Nederland getraind door Sally Hogshead. Geen taaie stof, maar simpele strategieen.
Sterke merken ontwikkelen hun sterke kanten en benadrukken wat hen ten opzichte van anderen, anders maakt. Ik wil er samen met jou voor zorgen dat jouw klant ziet hóe opMERKelijk jij bent! Zodat jij een merkwaardige en gedenkwaardige indruk maakt.
Wil jij meer of betere klanten? Betere omzet? Of wil jij jezelf anders positioneren? Of heb je misschien een heel tof idee maar weet je niet hoe dit te branden? Ik ben brand strateeg en ik help jou met jouw branding.
 
 

Waarom bij mij een traject volgen over positionering en personal branding?

♥︎ Ik ben opgeleid tot (de eerste én enige Nederlandse) Fascinate® adviseur. Dit is een methodiek gericht op persoonlijkheden en archetypes. Deze methodiek, die je nergens anders in Nederland kunt volgen, geeft jou inzicht in hoe de wereld jou ervaart, in plaats van hoe jij de wereld ervaart.

♥︎ Als visuele vertaler denk ik, in tegenstelling tot andere personal brand strategen, tevens mee met de vervolgstap. Dus de brandstyling en het branddesign, zodat jouw personal brand letterlijk én figuurlijk vorm krijgt. Dankzij mijn jarenlange ervaring als (professioneel) grafisch ontwerper plús mijn training bij een internationaal trendwatcher ben ik de spil die niet alleen nadenkt over de input, maar ook over de output.

♥︎ Ik denk creatief, maar ook commercieel en strategisch. Ik breng dit concreet, praktisch en behapbaar over. Online lijkt branding vaak te gaan over energie, je missie leven, storytelling, kleuren of “gewoon” zijn wie jij bent. Ik ben niet van de zweverige “sta-in-je-kracht” aanpak, maar van de nuchtere “werk-aan-de-winkel” mentaliteit.

♥︎ Bovendien vind ik het belangrijk dat je persoonlijk contact hebt met mij gedurende het programma en niet vastloopt, zoals veel ondernemers ervaren als ze starten met een (online) programma. Daarom is er iedere twee weken een persoonlijk 1-op-1 contactmoment tussen jou en mij, zijn er ook tweewekelijkse online live Q&A’s groepssessies en 2 live samenwerkdagen.

♥︎ Ook mag je mij (whatsapp)berichten* sturen. Niet naar een VA, niet in een Facebook-groep, gewoon naar mij.

♥︎ Het programma 'Positioneer & Presenteer Jezelf Als Merk' is ontwikkeld i.s.m. een opleidingskundige en is gebaseerd op mijn eigen jarenlange ervaringen, opleidingen en cursussen.

♥︎ Walk the talk. Branding is een prachtig onderwerp en hierdoor komen er steeds meer experts bij met ongetwijfeld de beste bedoelingen. Helaas zit er een verschil tussen de theorie snappen en het kunnen toepassen. Mijn programma werkt écht (mits je het werk doet). Ik heb dit niet alleen succesvol op mijzelf en tientallen klanten toegepast, ik heb er ook mijn eigen t-shirtlabel mee opgezet binnen 4 maanden tijd. En als je een niche en afwijkende boodschap kunt creëren in een verzadigde markt als tshirts…

Nog niet overtuigd?

Bekijk onderstaande testimonial van Instagram Expert ‘The Social Good Girl’.


Mijn traject werkt, lees maar:


bekijk deze slideshow van SOnja:

Niet alleen een persoonlijke transformatie, maar ook in beeld een hele transVORMatie.


bekijk deze slideshow van lunadea:

Aan het einde van dit traject weet jij hoe jij jezelf als personal brand kunt positioneren en presenteren.

Alles wordt simpeler en eenvoudiger én:

  • Na mijn traject ben jij in staat jezelf óf je concept op een aansprekende en aantrekkelijke manier te positioneren en te presenteren, waardoor jij meer of andere klanten gaat bereiken, je omzet stijgt en je kunt genieten van de dingen die voor jou jouw leven succesvol maken. En dat is voor iedereen anders!

  • Kun jij op een passende en kloppende manier verwoorden wie jij bent, waar je voor staat en gaat. Je bouwt vertrouwen op en zult ervaren dat klanten je NIET kiezen op basis van prijs, maar op basis van potentie en persoonlijkheid.

  • Dient jouw merk tevens als filter wat voor focus zorgt. Je ervaart meer ruimte en rust. Hoe beter en sterker dit filter is, des te meer zit ook al werken als magneet op díe klanten die jij graag wilt bedienen.

  • Je gaat jezelf onderscheiden door je te concentreren op jouw potentie en op dátgene wat jou anders maakt. Zo ben je niet meer alleen afhankelijk van het toeval, maar word je bewust benaderd en gekozen.

  • Ontdek jij je verborgen talenten, je hoogste waarde en je niet-gerealiseerde potentieel. Kun jij de beste delen van jou onderstrepen die misschien niet eerder duidelijk waren, maar die jou wél TYPEren en kenMERKen?

  • Zie jij mogelijkheden in zaken die voor jou vanzelfsprekend waren, maar die aansprekend zullen werken op anderen. 

  • Ga jij jouw leven, je bedrijf, je team, je omzet en je carrière laten groeien.

Onderstaande punten krijg ik vaak te horen:

  • Ik moet continue knokken voor klanten;

  • Ik heb heel veel concurrenten en ben één van de zovelen;

  • Ik kan geen keuzes maken, heb triljoenen ideeën en ben met van alles en nog wat heel druk;

  • Ik weet niet welke woorden en beelden bij mij passen;

  • Het is voor mijn publiek niet duidelijk wat ik nu precies doe en waarom ze mij moeten kiezen (en eerlijk gezegd weet ik het zelf ook niet);

  • Kiezen juist de klanten die ik graag zou willen bedienen voor een ander;

  • Ik weet dat ik goed ben in wat ik doe en/of breng, alleen lijkt niemand het te zien;

  • Ik wil zo graag van serieus genomen willen worden in mijn omgeving;

  • Ik hop van goeroe naar goeroe en weet van gekkigheid niet meer wat te doen, waar te beginnen en wie te geloven;

  • Ik weet niet hoe ik mijn eigen stijl ontwikkel en hoe ik dit moet uitdragen;

 
Tekengebied 1.png
 

Wees een 'voor-doener, geen na-doener'

Als jij weet hoe je als personal brand communiceert (in woord en beeld) dan hoef je niet meer te hopen dat mensen jouw talent en kennis opmerken in het voorbijgaan. Met een aansprekend en aantrekkelijk geheel kom jij én blijf jij op de radar van jouw publiek. Want met allen weten dat je GOED bent kom je er niet.

Ga maar na: je kent vast wel mensen die online zó aanwezig zijn en een succesvollere business hebben dan jou, terwijl jij wéét dat jij beter bent en veel meer ervaring hebt.

Maar zo werkt het nu eenmaal!

Als jij jezelf niet op waarde schat, hoe kun je dan verwachten dat een ander dat wel doet? Durf te benoemen waar je goed in bent en herhaal dit net zolang totdat zij vanzelf wel een keer bij je terugkomen op het moment dat ze iemand met jouw talent of kennis nodig hebben.

De mensen die hopen dat ze gezien worden uiteindelijk niet gezien. Diegene die dit op een aansprekende en aantrekkelijke doen “winnen”.

Wat je wilt en nodig hebt:

  • Niet meer lopen te leuren, al die events af met steeds dezelfde mensen om jezelf te laten zien;

  • Klanten die voor jóu knokken;

  • Een krachtig statement waarmee je jouw kennis of talent kunt pitchen;

  • Weten wat jou kenMERKt waardoor je makkelijker kunt communiceren en dus jouw kennis en talent kunt verkopen;

  • Weten welke woorden/beelden bij jou passen;

  • Weten wat jou anders maakt dan jouw concullega’s;

  • Precies weten te duiden waar je voor staat en gaat;

  • Een duidelijk plaatje in je hoofd (intern) en een duidelijk plaatje naar buiten (extern);

  • Jezelf niet meer verstoppen achter ellenlange blogs en/of portfolio, maar ook JEZELF durft te laten zien;

  • Weten welke stijl (kleuren, kleding, lettertypes e.d.) bij jou past, maar ook bij jouw klant en jouw doelen;

  • Werken aan je online zichtbaarheid en worden opgeMERKt.

  • Een duidelijke koers zodat je met een gerust hart door het online oerwoud kunt trekken, waarbij af- mis- en verleiding jou niet weten te vangen.

Bekijk deze transVORMatie van angelique:

 

Nog niet zeker of ik je kan helpen? Toffe reacties op Instagram wat bewijst dat mijn traject werkt:

Reacties op Instagram

 

Wat levert dit jou op?

Waarom zou je mij kiezen en wat levert mijn programma jou concreet op?

  • Belofte: door jezelf als merk te zien wordt alles eenvoudiger. Je hebt een stip op de horizon en je kunt steeds (bij alles wat je doet of wilt doen) terug grijpen op jouw merk en concept.

  • Gevolg: meer rust en focus. Je geeft een duidelijke signaal, waarmee je uiteindelijk de juiste klanten gaat bereiken en aantrekken. Hiermee stijgt je winst in geld, maar vooral in tijd (ons belangrijkste goed).

  • Resultaat: niet meer knokken voor klanten, maar klanten die voor jóu knokken.

  • Concurrentievoordeel: als enige in Nederland gecoacht (en tevens deelnemer Amerikaanse mastermind) door de nummer 1 branding expert ter wereld Sally Hogshead. Ik ben daarnaast officieel ‘How To Fascinate™’ adviseur. Daarnaast maak ik gebruik van mijn design opleidingen en werkervaring als brandstylist- en designer. Waar een andere brandstrateeg stopt, ga ik verder.

Luister en bekijk naar de mening van Sabrina:

Er is géén magisch unicorn-poeder wat je koopt en waardoor je van de één op de andere week transformeert tot dát wat je in je hoofd hebt ;-)

Online wordt er veel gebakken lucht verkocht (met een gouden marketing randje) en daar ben ik niet van. Alleen als je zelf de discipline hebt om aan de slag te gaan met het materiaal haal je alles eruit, ik maak het niet mooier dan het is.

★ Alhoewel je genoeg 1-op-1 sessies hebt gedurende een half jaar, live dagen en je mij altijd mag berichten zul je alsnog zelf aan de bak moeten. Ik reik je een recept aan, maar je zult zelf de ingrediënten moeten verzamelen en met de pannen gaan rammelen.

Dit traject is enorm waardevol, als jij jezelf tenminste op waarde schat en beseft dat jij de enige bent die het verschil kan maken.

♥︎ Een deelnemer zei onlangs: “Jouw programma is zóveel meer dan branding, ik heb meer geleerd dan ik had verwacht en ik merk gewoon dat ik een persoonlijk transformatie onderga, heel bijzonder!”

Wat krijg je?

Ben je benieuwd wat er in mijn traject zit? Dat lees je hieronder:

  • 5 jaar toegang tot de online omgeving met alle video’s, modellen, screencasts en werkboeken;

  • Brand archetype test + uitgebreide rapportage (engels) + uitleg (nederlands). Ik ben de enige en eerste adviseur in Nederland die hiermee officieel mag werken);

  • Een keer per 2 weken een 1-op-1 contactmoment* met mij van max. 60 minuten per keer;

  • Een keer per 2 weken kun je deelnemen aan het online live groepsspreekuur;

  • Deelname aan 2 live dagen* in Arnhem inclusief lunch. De ene dag staat in het teken van de brand archetype test en hoe je dit toepast in je branding, de tweede dag gaan we een moodboard maken wat, naast je personal brand plan, de leidraad is voor de koers die je gaat varen. (data zijn in overleg);

  • Je krijgt 24/7 Whatsapp support*, daardoor hoef jij niet te stagneren als je een error hebt en kun je even sparren of van gedachten wisselen;

  • Een brand stylesheet* t.w.v. 495,00 euro met hierop de kleuren, stijl qua visuele branding, quotes, lettertypes e.d. Dit is de visuele vertaalslag en samen met de briefing die je opstelt de leidraad voor bijvoorbeeld je webdesigner of grafisch ontwerper (dit gebruikt mijn fotografe ook voor de shoot);

  • Een extra Facebook groep ingedeeld met eenheden (social learning) voor de deelnemers, mét extra content, case study’s en takeaway tips die ik bijvoorbeeld opdoe vanuit de Amerikaanse Mastermind groep van Sally;

  • BONUS: een logo ontwerp óf een fotoshoot* t.w.v. 595,00 euro;

    ***Let op: (dit aanbod is max. een half jaar geldig en is
    meteen voor jou een stok achter de deur).
    ***

Pelpina Trip branding en video

Wat levert dit traject je op ?

Aan het einde van dit traject weet jij hoe je jezelf als brand moet positioneren, presenteren en promoten. Het personal branding traject legt de basis voor álles wat je (wilt) gaan doen. Je kunt het toepassen op jezelf, je diensten of concept.

  • Het helpt je alle ideeën en to-do’s die je hebt te structureren en orde in de chaos te scheppen.

  • Het helpt je een “simpel” bedrijf te hebben, want de kracht zit hem in de eenvoud.

  • Het helpt je een uitgangspunt te formuleren, groter te dromen en vooral te doen.

  • Het helpt je díe klanten aan te trekken die met jou willen werken, op basis van de waarde die je levert. Prijs is echt van ondergeschikt belang!

  • Het helpt je ook heel concreet en praktisch wat je op je website gaat zetten en hoe dit eruit gaat zien.

  • Het helpt je te bepalen welke content je gaat delen en hoe je jouw marketingkanalen gaat inrichten.

  • Je maakt een transVORMatie door! We denken vaak zo moeilijk en willen onze zwakke kanten verbeteren of ons ontwikkelen op tal van andere gebieden. Niet nodig!

  • Je weet exact hoe jij jezelf in het online oerwoud wilt positioneren, hoe je wilt overkomen, wat je boodschap en onderscheidende waarde is en welke woorden en beelden hierbij passen.

  • Jouw merk en concept vormt zich als een filter wat je helpt in het bewust maken van keuzes en hoe je hier bewust naar handelt. Dit filter werkt uiteindelijk als een magneet op de juiste klanten. Ik noem dit ook vaak hokjes denken.

  • Je ervaart meer rust in dát wat je doet, waardoor ruimte ontstaat om je hierin te ontwikkelen en je expert-status steeds sterker zal worden.

  • En zo je klanten krijgt die voor jóu knokken i.p.v. dat jij steeds weer moet knokken voor klanten.


De beste of de bekendste willen worden is een ambitieus, maar ook een uitputtend streven. Morgen is iemand anders weer beter óf bekender. Een race waar de finish nooit van in zicht komt. Focus op dat wat jou anders maakt en ga hier meer van doen.

Enkele voorbeelden van digitale stylesheets die ik voor klanten heb ontwikkeld en die je krijgt als bonus.

Let op: dit is maximaal één jaar geldig en ik maak dit gebaseerd op jouw eigen moodboard. Ik maak gebaseerd hierop de visuele vertaalslag naar kleurcodes, lettertypes, woorden en beeld. Dit is het bruggetje waardoor jij álle input nu op een goede manier kunt doorvoeren in je website, de fotoshoot, content en online marketing.

Danielle schreef dit wat bewijst dat PPJAM gewoon da bombbb is:

workshop-branding.png

Dit is hét programma om je merk te creëren en jouw ideale bedrijf te realiseren. Voor mij is er niets mooiers dan anderen te helpen met hun branding: iets wat absoluut nodig is in deze tijd en waar ik zelf zó veel aan te danken heb. Mensen kopen bij jou vanwege jou. Prijs is ondergeschikt als je een sterk merk opbouwt (en dit de tijd geeft).

Het gaat niet alleen om de skills, maar vooral om de persoon die de skills komt brengen.

Dit traject is voor:

  • Moderne kennisondernemers en creatieve dienstverleners die zichzelf willen (her)positioneren en presenteren; jij hebt een bijzonder product/talent óf je verkoopt (online) jouw kennis.

  • Ondernemers die “groeipijn” hebben en het nú tijd vinden voor een volgende stap (of die juist een stapje terug willen doen); je merkt dat je van alles en nog wat doet/aanbiedt. Je hebt wel een goede omzet, maar toch knaagt het.

  • Ondernemers die kopje ondergaan in het online oerwoud; je volgt alle webinars, bezoekt veel events, leest tig boeken en volgt alle online programma’s. Je doet steeds meer, maar het levert steeds minder op.

  • Ondernemers die meer, minder óf juist andere klanten willen bereiken en aantrekken. Die een bepaalde omzet voor ogen zien. En dan met name hun omzet in tijd (zodat ze daar hun omzet in geld op kunnen aanpassen). Tijd is namelijk ons kostbaarste bezit.

  • Ondernemers die bereidt zijn te investeren in de ontwikkeling van hun bedrijf en merk; je bent bereidt het werk doen, jezelf te stretchen en je bent niet bang wat anderen van je zullen vinden.