Personal Brand Expert Nederland

Hi, ik ben Manon Toma. Ik geloof dat ieder groot merk of bedrijf ooit is ontstaan bij één individu. Een individu met bepaalde ideeën, kennis, talenten en skills. Maar bovenal iemand met voorstellings- en doorzettingsvermogen. Want talentvol zijn betekent niet dat je ook succesvol bent.

In een competitieve en steeds sneller veranderende (online) wereld gaat het niet zozeer om de beste of de bekendste te zijn (een dapper, maar vergankelijk streven), het gaat erom wat jij - in tegenstelling tot al die anderen - anders doet en dit op een aansprekende manier positioneert. Oftewel: personal branding.

Personal branding? Waarom is dit belangrijk?

“Ook al doe je hetzelfde… je bent níet hetzelfde. Ontdek wat dit niet is en ga hier meer van doen.”

Uiteindelijk gaat het namelijk niet (alleen) om de skills, maar om de persoon die de skills komt brengen. Ik ben ervan overtuigd dat iemands persoonlijkheid uiteindelijk de doorslaggevende factor is. Personal branding is nog nooit zo belangrijk geweest binnen organisaties en binnen een explosief groeiende groep ondernemers en zzp’ers. 

 
personal branding en marketing voor online ondernemers.jpg
 

♥︎FunFact! Als kind had ik de serieuze ambitie om machinist te worden. Not kidding. Ik eet zakken groene anta-flu snoepjes weg en ik ben dol op enge films, pizza Hawaii en blauwe m&m’s. Verder rij ik motor samen met mijn vriend Rick. We wonen in Arnhem samen met onze kat Bruce en hondje Okkie.

Personal Brand Analyst™ → Als personal brand expert help ik je met het opMERKelijk (her)positioneren en kenMERKend presenteren van jezelf als personal brand. Van expert, naar autoriteit en leider. Je laat je concurrenten ver achter je en trekt de beste klanten aan.

Hierdoor ervaar je meer omzet: in geld, vrije tijd, waardering, zelfvertrouwen, energie én voldoening.

Creatief conceptdenker → Als creatief concept denker zie ik mensen als producten. Dat helpt in het traject. De keuzes die je maakt, maken jou. Daarnaast maak ik, in tegenstelling tot andere personal brand strategen, tevens de visuele vertaalslag, zodat jouw personal brand letterlijk én figuurlijk vorm krijgt op social media en jij het beste uit de verf komt.

Personal branding voor merkwaardig ondernemers

Aansprekende aantrekkingskracht → als jij weet wanneer je op je best bent en je ook zo voelt dan krijg én geef jij energie. Je zit zogezegd in je element. Dat niet alleen: je fascineert een ander met wat je zegt en doet. Jouw luisteraar is op dat moment in een intense staat van focus: oftewel fascinatie! Hoe meer je jouw merk ziet als een filter, des te meer dit op den duur zal werken als een magneet en de juiste mensen aantrekt. Je weet de juiste woorden te gebruiken om jezelf te verkopen en te verkopen.

Ik denk creatief, commercieel en strategisch. Daarnaast is mijn behapbare branding traject zo ingericht dat het voor iedere online actieve ondernemer te volgen én toe te passen is. Bovendien vind ik het belangrijk dat je persoonlijk contact hebt met mij gedurende het programma en niet vastloopt, zoals veel ondernemers ervaren als ze starten met een (online) programma.

Door (inter)actie te creëren vanuit jouw personal brand naar beeld, design én content ontstaat er beleving. En die beleving creëer je met jouw persoonlijkheid

☛ Gevolg: jouw bedrijf groeit zoals jíj dat voor ogen hebt. 
Resultaat: meer winst in geld, maar vooral in tijd (ons grootste goed).

✰ Ben je benieuwd? Wil je kennismaken! I hear ya! Plan hier jouw gratis adviesgesprek. Ik werk niet met iedereen samen, omdat ik geloof dat een klik tussen ons, maar ook met jouw idee essentieel is voor succes. Lees mijn referenties op Google of Facebook.


♥︎FunFact! Ik ben niet voor niets geboren met een unieke achternaam. Mijn achternaam, Toma, is géén merknaam (dit wordt soms vaak gedacht), maar is écht en betekent in marketingland: ‘Top Of Mind Awareness’. Verder heb ik Franse roots en spreek je mijn voornaam dus uit zonder de ‘n’.

“Ook al doe je hetzelfde, je bent niet hetzelfde. Ontdek wat dat niet is. Dít is namelijk hetgeen waar jij méér van moet gaan doen.”

Personal branding: je hoeft niet beter of bekender te worden dan anderen, je moet vooral anders zijn dan anderen. Want dát is waarom sommige mensen (en merken) een bepaalde aantrekkingskracht hebben. Zij doen niet wat de rest doet, kopiëren niet, nemen niet klakkeloos alles aan, maar bepalen zelf wat ze willen. Er zijn zoveel na-doeners, wees een voor-doener.

Sterke merken ontwikkelen hun sterke kanten en benadrukken wat hen ten opzichte van anderen, anders maakt.

Ik wil er samen met jou voor zorgen dat jouw klant ziet hóe opMERKelijk jij bent! Zodat jij een merkwaardige en gedenkwaardige indruk maakt.

♥︎FunFact! Als kind had ik al de drang om mij te onderscheiden. Tijdens mijn eerste Heilige Communie droeg ik een broek in plaats van een snoezig jurkje, ik speelde niet met barbie's maar scheurde rond op mijn BMX fiets, ik leerde al snel alles over computers en zat graag aan mijn bureautje te knutselen. Nu heb ik die drang om mijzelf te onderscheiden nog steeds. In de tijd waarin wij leven is dit essentieel. Binnen de norm vallen is misschien veilig, buiten de norm val je op. 

hoe ontdek je jouw potentie?
Moet jij knokken voor klanten
óf knokken de klanten voor jou?
Veel ondernemers die online actief (willen) zijn worstelen met hoe zij zichzelf als merk moeten positioneren, presenteren én promoten.

Ik spreek uit ervaring, want als iemand in een verzadigde en moeilijke markt zat was ik het wel. De grafische branche is net een kweekvijver. Daarnaast plukken ondernemers tegenwoordig zo een logo kant en klaar van internet af en maken ze zelf hun communicatiemiddelen met een gratis ontwerpprogramma.

Ik weet dus écht waar jij mee worstelt. Nu meteen hulp nodig? Kijk hier en neem direct contact met mij op.

Personal Branding expert en motivational speaker. Ik heb mijzelf in een verzadigde en volle markt mijzelf weten te positioneren. Hoe ik dat deed breng ik op een eenvoudige en behapbare manier. Hier spreek ik in de Amsterdam Arena.
 
 
manon toma