Hi! Ik ben Manon Toma.

Ik geloof dat ieder groot merk en bedrijf ooit is ontstaan bij één individu. Iemand zoals jij en ik. Iemand met een bepaalde droom of behoefte. Iemand die een bepaalde verandering voor zich zag. Jíj bent ook zo'n individu! 

Ik wil jou helpen dát te positioneren, presenteren en promoten wat jou typeert en kenmerkt, zodat jij voor jezelf en anderen die verandering kunt realiseren.

Je hoeft niet beter of bekender te worden dan anderen, je moet vooral anders zijn dan anderen. Want dát is waarom sommige mensen (en merken) een bepaalde aantrekkingskracht hebben. Ze doen niet wat de rest doet, kopiëren niet, nemen niet klakkeloos alles aan, maar bepalen zelf wat ze willen.

Ik wil er samen met jou voor zorgen dat jouw klant ziet hóe tof jouw merk is! Dat jij een opmerkelijke en merkwaardige indruk achterlaat.

Dat doe ik vanuit mijn drie pijlers: positioneren (personal branding), presenteren (visual branding) en promoten (social en online branding).

Personal branding expert

Als kind had ik al de drang om mij te onderscheiden. Tijdens mijn eerste Heilige Communie droeg ik een broek in plaats van een snoezig jurkje, ik speelde niet met barbie's maar scheurde rond op mijn BMX fiets, ik leerde al snel alles over computers en zat graag aan mijn bureautje te knutselen.

 

Ook al doe je hetzelfde, je bent NIET hetzelfde. Ontdek wat dit NIET is en ga hier méér van doen.
— Manon Toma Was Here ♥︎

Nu heb ik die drang om mijzelf te onderscheiden nog steeds. In de tijd waarin wij leven is dit essentieel. Binnen de norm vallen is misschien veilig, buiten de norm val je op. 

Als personal(ity) brand strateeg & digital brand designer help ik jóu als online actieve ondernemer met het opmerkelijk (her) positioneren en kenmerkend presenteren van jezelf als personal(ity) brand™. 

Eind 2017 heb ik een studie in de VS gevolgd op het gebied van persoonlijkheidstypes en hoe zij communiceren. Dit systeem is ontwikkeld door Sally Hogshead in samenwerking met Kelton Global. 

Sally staat in de top 5 van branding experts wereldwijd en heeft onder andere voor merken als MiniCooper, Jägermeister, Nike en Coca-Cola gewerkt. Zij is al jaren mijn grote voorbeeld en ik ben er trots op dat ik de enige Nederlandse adviseur ben! Ik ben door haar en haar team gecoacht en maandelijks hebben wij calls. Wil je de gratis test doen? Dat kan hier.

De methode die zij ontwikkeld heeft (persoonlijkheidstypes) is een onderdeel binnen mijn eigen programma. Deze methode wordt ook binnen bedrijven en teams toegepast. Het is dus nu mogelijk om in Nederland een adviseur in te schakelen voor een in-company training. Met deze kennis + mijn grafische achtergrond onderscheid ik mij hierdoor van alle andere personal branding experts in Nederland. Voor meer informatie kun je mij mailen.

 
gecertificeerd personal branding expert
 

 

Jij kunt jezelf onderscheiden door je te focussen en te concentreren op dátgene waar jouw potentie ligt en op dátgene wat jou anders maakt. 

"Ken je waarde en maak dit waardevol!"

Met een aansprekend en aantrekkelijk geheel kom jij én blijf jij op de radar van jouw publiek. Door (inter)actie te creëren vanuit jouw personal brand naar beeld, design én content ontstaat er beleving. Dit is belangrijk omdat dít ervoor zorgt dat jij wordt opgeMERKt!

Gevolg: jouw bedrijf groeit zoals jij dat voor ogen hebt.

Resultaat: meer winst in geld, maar vooral in tijd (ons belangrijkste goed).

Door éérst te werken aan de input (personal branding) en pás daarna aan de output (visual branding & social branding) creëer je pas écht een b(r)and 

personal branding voor online ondernemers
  1. Bekijk hier mijn programma's.
  2. Bekijk hier hoe jij, mijn creatieve crew en ik samen aan de slag kunnen gaan.
  3. Incompany trainingen, workshops en 1-op-1 sessies zijn mogelijk. Mail mij.
Veel ondernemers die online actief (willen) zijn worstelen met hoe zij zichzelf als merk moeten positioneren, presenteren én promoten.

Ik spreek uit ervaring, want als iemand in een verzadigde en moeilijke markt zat was ik het wel. De grafische branche is net een kweekvijver. Daarnaast plukken ondernemers tegenwoordig zo een logo kant en klaar van internet af en maken ze zelf hun communicatiemiddelen met een gratis ontwerpprogramma.

Ik weet dus écht waar jij mee worstelt. Nu meteen hulp nodig? Meld je alvast aan voor de gratis masterclass!

Moet jij knokken voor klanten
óf knokken de klanten voor jou?
 
 
manon toma